Gå til innhold

Nå har jeg født!! Fødselshistorie...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tirsdag 11.04.06. klokken 0555, våknet jeg med store smerter i magen, fant fort ut at dette var rier, og gikk på toalettet. Der var det også blødning. Jippi!! Dagen var kommet! Hadde termin dagen før.

Vekket mannen min, spiste stor frokost, og pakket det siste i bagen. Det var ca. 10 minutter mellom hver ri, men vi visste jo ikke hvor fort det skulle gå. Ringte massøren min, hun skulle være med på fødselen, og hun kom ut til meg. Fortsatt 10 minutter mellom, og nå var klokka blitt 0900. Jeg merket at det ikke var særlig tak i riene, og var redd for at jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse for ingenting. Riene roet seg et par timer, og jeg ble så skuffet. Rundt 1200 tok de seg litt opp igjen, men kom bare hvert kvarter, jeg var bare så lei meg!

 

Vi fant ut at vi kunne ta en tur på klinikken, så kunne de få sjekke. På veien nedover, kom det tre rier, og de var kraftigere. Nå tenkte jeg, nå er det i gang igjen. Kom inn på Storken kl.1530, ble tatt i mot av en litt eldre, fantastisk jordmor. Fikk på sparketest, og den viste fin hjertelyd, men svake og hyppige rier og ingen åpning. Det var svært hektisk på Storken denne dagen, og med bare 4 fødestuer, fikk jeg beskjed om at jeg egentlig kunne reise hjem, men i og med at jeg hadde litt lang reise, og hadde hatt rier så lenge fikk jeg ligge på et samtalerom i et par timer om jeg ønsket det. Kl. var nå blitt 1630, vi rigget oss der, gikk i kiosken og handlet litt, og gikk tilbake. Klokken 1830 kom jordmor inn til oss, og spurte hvordan det gikk. Hun lurte på om jeg var i mot akupunktur, men jeg er jo litt alternativ, og takket ja. Hva som helst for å slippe å reise hjem. Jeg fikk en nål i hodet, riene begynte omtrent med en gang. De var sterkere, og de varte omtrent 2 minutter, men de var ikke hyppige nok. Kl.1955 kom jordmor tilbake, satte tre nåler i foten, og en i hånda.Da tok riene seg kraftig opp, de gikk omtrent inn i hverandre. Da fikk jeg høre de magiske ordene. Du skal IKKE hjem. Etter dette gikk det fort. Riene ble sterkere, de varte lengre. Jeg lå jo fortsatt på samtalerommet, og nå gikk jordmor inn og lagde til fødestua, og tappet i et bad til meg. Jeg klarte nesten ikke å gå, hang på mannen min, som tok tingene utrolig fint. Kl. 2115 kom jeg opp i badekaret, riene var sterke, og jeg lurte på om jeg klarte en fødsel uten smertestillende. Plutselig gikk vannet i badekaret, og jeg fikk trykketrang. Jeg ble beordret opp derfra kl 2130, jeg sa jeg ikke klarte, men fikk beskjed. JO det klarer du! De løftet meg opp, og da jeg kom ut fra badet, så jeg at jordmor hadde laget klart til fødsel. Jøss tenkte jeg, det var nå vell litt tidlig. Satte meg ned på kne på madrassen hun hadde laget til med laken, hang over senga og fikk beskjed om jeg kunne presse. Jeg var overlykkelig, for nå var jeg bare nødt til å presse. På seks pressrier var gutten vår kommet til verden kl.2137. Han veide 3220 g og var 48 cm. Da jeg fikk lagt meg opp i senga, og fikk han på brystet tenkte jeg, tenk hvis vi hadde reist hjem!

Prinsen har fått navnet Askil, og han har tatt både verden og puppen med storm! Det var en fantastisk fødselsopplevelse.

Vi kom hjem to dager etter, og vi koser oss. Storebror er fornøyd med resultatet, og alt går på skinner.

Jeg anbefaler akupunktur på det sterkeste etter dette, må si jeg ikke hadde helt troen på det i forbindelse med fødsel, for jeg har hørt så mange som sier det ikke har effekt.

Takker for meg her inne, og takker for gode råd i svangerskapet!

Ønsker dere alle lykke til, følelsen kan ikke beskrives med ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt rot med innloggingen i dag, så nicket mitt er ikke kommet med. Jeg er rlvupp!! Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med den lille ;)

sitter å gråter litt mens jeg leser,fikk min lille for 4mnd siden.

men måtte ta meg en tur inn for å hilse på..

blir helt rar i kroppen når jeg lesrer fødselhistorien skulle ønske jeg kunne skru tilbake tiden den første gangen han kom opp på bryste å sånn...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner!

vil bare si at alt er fortsatt helt fantastisk.

Askil sover og spiser godt.

Sender fødestøv til alle dere som er trøtt og lei av å vente på nurkene!!

 

Lykke til

Klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...