Gå til innhold

Andregangs og hodet ikke festet.. Om vannet går, må jeg legge meg ned da?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av JM når jeg var førstegangs at om vannet gikk og hodet IKKE var festet skulle man legge seg ned & ringe ambulansen. Dette for at navlestrengen ikke skulle komme i klem.....

 

Men når jeg er andre gangs da??? Bare fått beskjed om at hodet mest sannsynlig ikke vil feste seg denne gangen, er ikke så nøye med det når man er andregangs..... Men må jeg legge meg ned nå og om vannet går?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Rart at de skal være så uenige. Jeg er førstegangs, og min jordmor sa at dersom vannet skulle gå før hodet var festet, så hadde det ikke noe å si. Trengte ikke å legge seg ned, dette var en gammel oppfatning som det nå var gått bort i fra..

 

Skulle bare ringe til føden og høre hva de sa, og ta en tur inn for sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :D

 

Er jo 3,5 år siden sønnen min ble født da, så på denne tiden har dem vel funnet ut at man ikke trenger å legge seg ned.... BRA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM min sa at de har begynt å gå mer og mer bort fra det...Så hvis vannet gikk på senteret eller noe, trengte jeg ikek legge meg ned:P hihi

 

 

men hvis vannet går, ring føden og gjør som du får beskjed om av de:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dei har vist endret oppfatning av dette og vi skal ikke legge oss ned så lenge som vi er sikkre på at babyen ligger rett opp og nedd enten med hodet eller rumpa ned....

Men eg snakket med jormora mi og ho sa at ho ikke var villig til å ta på seg det ansvaret vist noe skulle allikevel gå galt så ho ville at eg skulle legge meg ned vist vannet gik slik at ho kunne sjekke meg før eg evt skulle røre på meg....

Var på kontroll på mandag og da sa legen at hodet til babyen ikke var festa men komt langt ned i bekkenet slik at han mente at skulle noe ske så kunne vi kjøre privatbil til sykehuset, men eg stoler nå ikke heilt på det siden vi har 1 1/2times kjøretid og dette er nr.5 hos meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...