Gå til innhold

Må hode ha festet seg før fødslen settes igang?


sweetey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope, må det ikke :)

Men om du er førstegangs og vannet går så må du legge deg ned....

Ehm.... gjelder dette andregangs og kanskje?????

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for ellers kan visst navlestrengen komme i klem. Tror du kan ringe sykebil om vannet går og hodet ikke er festet. Har ikke JM sagt det???

 

Men jeg lurer på om andregangsfødende må legge seg ned og, for andre gang er det visst ikke så nøye om hodet er festet eller ikke... Min lille gutt ligger nedi bekkenet, men er ikke festet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så da...?må man ringe ambulanse, og dra til sykehuset? er i uke 39, hodet er ikke festet her heller...lurer på det samme..høres ut som om fødselen kan bli endel annerledes da..hva gjør de på sykehuset? må man ligge stille hele fødselen.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm.... ja man blir tatt til sykehuset men hva som skjer etter det vet jeg faktisk ikke :/

 

Dem har jo helt sikkert ting dem sjekker med for å sikre seg at navlestrengen ikke ligger i klem, kan ikke tenke meg noe annet?

Men tror det er veeeldig sjeldent dette skjer da, at den kommer i klem... Men jeg fikk beskjed av JM å legge meg ned når jeg var førstegangs men denne gangen har jeg bare hørt at hodet mest sannsynlig ikke vil feste seg...... Men kunne vært godt å vite om jeg må legge meg ned denne gangen eller om jeg kan gå????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde dette var noe man hadde gått litt bort fra, men hør med JM du. Men en ting er sikkert, du trenger ikke ligge helt rolig under fødselen om vannet har gått og hode ikke festet. Men kanskje lurt å holde seg iro frem til fagfolk har fått sett på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...