**synne** Skrevet 15. april 2006 #1 Del Skrevet 15. april 2006 Så nå vet vi det...Snuppa ER allergisk. Uansett hva dumme legen sier. I går kastet hun opp ut av det blå. Var på tur til bestefars grav for å sette blomster og der kommer DEN dusjen med oppkast... Vi løper hele veien hjem for hadde selvsagt ikke noe å tørke med... Så når vi steller henne ser vi at hun har fått elveblest under haken... Denne forsvinner etter et par timer (var visst vanlig), men så oppdager vi rødt utslett over hele kroppen, mest under knærne og lettere strødd utover beina, men og på magen (mest rundt bleien) og øverst på ryggen. Så her sitter vi midt i ingenmannsland uten forbindelse med fastlandet (Alt innstilt i påsken) og er litt smånervøs for hva som skjer... Hun virker i fin form men kan ikke hjelpe for at jeg blir litt nervøs.. Når vi var hos legen med henne for en stund siden bare føyset han oss vekk. Nei, det var ikke noe galt med henne..(Hun hadde ikke samme utslett den gang, da, men..) Gikk derfra og følte meg passe dum. HA! SKal se hvem som føler seg dum når vi kommer tilbake, ja! Må si at hun fikk en del vanlig melk her om dagen, og dronning maud (mye krem i..) i går. Er ganske sikker på at det er det som har gjort utslaget, for har spist helt vanlig utenom det.. Ble visst litt langt dette...måtte bare dele det med noen..kanskje noen har erfaring med utslett o.l? Noe spes vi bør gjøre? JAja, takk for at du tok deg tid til å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 15. april 2006 #2 Del Skrevet 15. april 2006 Uff. Skjønner at ikke dette er noe kjekt. Det er sikkert ikke noe farlig, men jeg tror jeg hadde gått tilbake til basic-kosthold til henne til dere kommer på fastland igjen. Ikke noen gøy hvsi hun får en kraftig reaksjon langt fra lege. Nå er ikke det særlig sannsynelig, men jeg ville nok vært forsiktig likevel. Jeg ville nok ikke gitt henne kumelk foreløpig. Ei heller andre matvarer som hyppig gir allergi; Egg, nøtter, fisk etc. Husk på at dette kan være i mange matvarer, så les varedklarasjonene. Gi henne bare det du er helt trygg på resten av påsken. Til uka ville jeg nok en gang reist til lege, og denne gang hadde jeg forlangt allergi testing. Lykke til og fortsatt god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. april 2006 #3 Del Skrevet 15. april 2006 Off da hørtes lite kjekt ut. du har hatt en tøff periode med snuppa di du også, bare så rart at det ikke går over og at legene ikke tar deg alvorlig. Drikker hun annet enn mm (og uten om det hu har smakt av banlig melk) ? Legen me var hos i dag var velldig bekymra over at hun ikke drakk annet enn mm - og at bleiene ikke var tissevåte - har ikke byttet våt bleie på en uke ca. (bare bæsj) Ja ikke gi mer melk og ikke minst dronning maud pudding - hehe .. mer til deg da vet du! *smiler* Så får du ta dette opp med legen og få dem til å gjøre noe, du kan ikke gå å lure på hvorfor hun har det slikt. Dette med allergitest - eg måtte vente 6mnd fra eg var hos lege til eg fikk komme til på sykhuset for å ta test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå