Gå til innhold

El på dag 9 eller 10 med pergo.


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å få el 1-2 dager etter siste pille? Jeg er redd jeg gikk glipp av hele el denne gangen. De 4 forrige pergosyklusene fikk jeg el dag 16 eller 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sabina! Fint om du skriver litt mer om hvorfor du tror du har hattEL. har du testet, eller er det knip i korsryggen, ELslim f.eks som gjør at du tror EL har vært? Man kan få EL såppas tidlig med pergo, men om du ikke har testet eller tempet er det vanskelig å vite.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg tempet de forrige syklusene, men tenkte jeg skulle vente til dag 12 før jeg begynte denne gangen, altså i dag. Tempen viste 36,93, noe som kan tyde på at eggløsningen allerede har funnet sted. Vanlig temp før eggløsning pleier å være mellom 36,5 og 36,6.

 

Jeg ble skikkelig sur da jeg oppdaget det, for vi har ikke akkurat vært noen sengehester denne uken, så dersom el har vært, har jeg sannsynligvis ikke noe lodd i det lotteriet.

 

Nå lurer jeg imidlertid på om det kan ha vært tendenser til feber. Har ikke følt meg helt bra i dag, vært sengeliggende hele ettermiddagen med hodepine (bihuler, tror jeg) og forkjølelse.

 

Så jeg har et lite håp om at el fortsatt kan komme i neste uke. Får tempe igjen i morgen og se.

 

Det som forsterket følelsen av at el hadde vært, var at jeg var veldig støl nederst i magen ons/tors. Akkurat da trodde jeg det skyldtes en skitur jeg var på på søndag, og smertene var ikke særlig fremtredende i går, men i dag kjenner jeg det igjen. Kanskje det er god aktivitet i eggstokkene?

 

Denne ventetiden tar på. Jeg prøver nå å bli gravid etter min 3. abort på rad. Har ingen barn fra før. Er under utredning for habituell abort. Ingen funn foreløpig, men venter fortsatt på svar på kromosomprøven som ble tatt 1. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, temp stigning, kan jo ha noe med pillene å gjøre. "Normalt" så skal ikke EL komme før tidligst fire dager etter siste pille, mellom fire og ti er jo mest vanlig. Dag 17 har vært "magisk" for mange. Tror ikke jeg hadde gitt opp enda Sabina, krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...