Gå til innhold

Min fødselshistorie....en positiv opplevelse da lille Sindre kom til verden


bollemie

Anbefalte innlegg

Fødselen min gikk over all forvntning. Hadde gått hjemme med rier siden morningen av. Men de var ikke så veldig vonde. Kl. 14 ringte jeg samboer og sa han måtte komme hjem fra jobb. Da var det 4-6 min mellom riene. Begynte å notere opp hvor mange min. det var mellom hver ri og skrev det opp. I 19 tiden var det mellom 3-5 min mellom hver ri. Det begynte å bli 3 min mellom. Ringte sykehuset. De sa jeg kunne komme når jeg følte for det. Reiste inn og var på UIS kl. 19.45. Sa til samboer at vi ikke gadd ta med kofferten inn, for det ble for pinlig hvis vi bare måtte gå igjen. Ble veldig overrasket da jordmor sjekket åpning til 5 cm. Hun sa "Du er en sånn fødedame du! og du vil nok få en grei og rask fødsel" Fikk klyster og ble vist på føderommet. Jordmor satt akkupunkturnåler på meg, men tror ikke de virket noe serlig. Etterpå tappet jordmor vann i badekaret. Satt der en stund, etterhvert ble riene vondere. Jeg kjente plutselig trang til presse. Gikk utav badekar og la meg i senga. Etter 2200 var det vaktskifte. Det begynte å presse skikkelig på. 1 jordmor hadde gått og jeg lå i senga og vred meg i smerte. Den nye jordmora kom inn. Hun sa "vi må gi deg litt lystgass" Det hjalp litt. Sa til henne jeg måtte presse. Hun skjekket åpningen. Hadde full åpning. Vannet hadde ikke gått. Til slutt tok hun vannet. Pressriene var det vondeste. Jeg hadde problemer med å få støtte til bein og armer for å presse. Lå bare i vanlig ryggstilling i seng. Hadde ikke orket å skifte stilling. Han var ute på ca 40 min. Helt ubeskrivelig fantastisk følelse å få han lagt på magen. Fødselen tok altså bare 3,5 time fra jeg kom på sykehuset. Synes jeg hadde en veldig fin fødsel og er ikke avskremt. Lille Sindre måtte ligge 1 time i kuvøse etter fødsel for han hyperventillerte pga for lav kroppstemp (rett over 35 grader) Det var litt skummelt, men han kom seg raskt.

 

Lykke ti til alle dere som ennå ikke har født!!!!l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så hyggelig!!

gratulerer så utrolig masse!! flott historie!!!

 

håper jeg kommer opp i samme situasjon/fødesituasjon så fort som mulig!!!

 

lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med gutten mie2 !!!

når kom gutten din? vi hadde vel termin den 4. april begge to...

men jonasen vår kom den 3/4 han, er helt enig i at det var en UBESKRIVELIG følelse å få ham opp på brystet =D

 

og til de som ikke har født, lykke til! *gled dere*

 

klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...