Gå til innhold

Svimmel!


Mamma28MedSpire

Anbefalte innlegg

Jeg var på påskegudstjeneste i dag.

Og mens alle sto opp og hørte på talen til presten, ble jeg plutselig rar i kroppen. Først fikk jeg "dotter" i begge ørene, noe som irriterte meg veldig. Jeg sto der og prøvde å gjespe og svelge for å få det bort...uten nytte...jeg følte meg veldig sliten og håpet bare presten ble ferdig snart så jeg kunne sette meg... Til slutt begynte jeg å bli svimmel og det begynte å prikke forran øynene mine...EKKELT!! :o/

 

Da måtte jeg bare sette meg! Jeg håpet det ville gå over da... Jeg satt liksom på 1. rad og hadde lite lyst til å besvime rett forran presten og en fullsatt kirke.

 

Jeg fortalte sambo at jeg var veldig svimmel... han satt seg ned han også, og jeg måtte legge meg på skulderen hans...plutselig begynte jeg å kaldsvette...det rant og rant. For en gruuusom følelse!!

Jeg ville bare ut å ha frisk luft. men visste at hvis jeg reiste meg ville jeg gå rett i bakken, så måtte bare bli sittende.

Prikkingen forran øynene ble værre og værre og en periode var det helt svart! Da kom heldigvis noen med vann til meg. Åååå det var redningen.... ble gradvis klarere etter det.

 

Men hallo!!! for en skummel opplevelse!!

Jeg er redd det vil skje igjen...og at jeg da vil gå i bakken.

Er det noen vitaminer jeg har mangel på eller noe? Bør jeg kontakte legen min og fortelle om hendelsen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hørtes ut som en ekkel opplevelse ja. Ikke noe særlig å besvime for en fullsatt kirke. Jeg synes absolutt du burde ta det opp med jordmor eller lege. Grunnen til at man besvimer eller nestenbesvimer er at blodtrykket blir for lavt. Man kan få det hvis man står for lenge, evt ligger på ryggen for lenge da magen presser mot hovedpulsåren og sirkulasjonen blir nedsatt. Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig. Det hjelper ofte hvis man legger seg nedpå litt med beina hevet. Sørge for nok hvile ellers. Ikke stå for lenge eller reise seg for brått opp.

Lykke til videre da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den der har jeg opplevd noen ganger selv. Spesielt når jeg står i kø ved kassa på super`n, blir i tillegg veldig kvalm....usj..

Forstår godt hvordan du følte dette, skikkelig ekkelt..

Prøv å ikke reise deg for fort eller stå for lenge om gangen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

De kom godt med, for i sta skjedde faktisk det igjen når jeg sto i kø i butikken. Jeg kom på hva dere hadde sagt og begynte å lée litt på meg køen. Bøyde meg litt fremover og og gikk litt rundt meg selv...(hehe... det må ha sett komisk ut...) men det gikk over:o) Takket være dere...

men igjen; det var en grusom opplevelse!

Jeg har faktisk aldri besvimt i hele mitt liv, selv om jeg har slått hodet hardt noen ganger... jeg er bare i uke 16 og hvis dette skal fortsette resten av svangersakpet, er jeg redd jeg vil besvime en vakker dag:o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med svimmelhet og "prikker" foran øynene. Dette spesielt hvis jeg reiser meg fort opp. Har besvimt 1 gang etter at jeg ble gravid pga svimmelhet. Har lavt blodtrykk pga graviditeten, ville sjekket dette hvis jeg var deg. Men uansett er det ikke farlig bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også hatt det sånn. Jeg har fått det et par ganger på t-banen hvis det er mange mennesker der. Det begynner å prikke i hele kroppen, så merker jeg at det nesten svartner for meg i øynene.. Det hjelper for meg å drikke mye vann, så jeg har alltid det i veska.

 

Helt enig med deg det er skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist lørdag hadde jeg det akkurat som deg. Sto og ventet på samboeren min på apoteket. Jeg holdt meg i han og besvimte, borte i et halvt minutt. Jeg ble hentet av sykebil.....på en lørdag...MYE folk!! Lavt blodtrykk og blodprosent. Begynt på jerntabletter, men når det gjelder lavt blodtrykk, er det ikke stort å gjøre. Må ta det mer med ro, og sette meg ned når jeg blir svimmel. Å besvime er ikke farlig, men fallet kan være det. Ubehagelig da. Vært plaget med det til tider, men nå veit jeg hva det er iallefall. Rådfør deg med legen din. Kan være mangel på noe. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...