Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 Bare være en eneste lang kjærlighetserklæring? Inneholde historien om oss som par? Løfter? Litt småslem, for å være litt morsom, mener jeg? Og hvor lang skal en sånn tale være? Gledegruer meg - men det står helt stille i hodet mitt akkurat nå...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Jeg er veldig lettrørt, så istedet for å holde tale, skrev jeg en sang som alle skulle synge. Det ble en kjempesuksess! Jeg ville ikke være for sentimental heller, så jeg hadde endel humor med i sangen - selv om det ikke var noen tvil om min kjærlighet til ham - den strålte i hver eneste linje. Jeg skrev om hendelsesforløpet i forholdet vårt, og hadde tegnet tegninger av oss ved siden av hvert vers. F.eks da jeg skrev om langdistanseforholdet vi først hadde, tegnet jeg landet Norge med oss på hver vår kant med armene våre strakt ut etter hverandre. Mannen min gikk på skole da vi var sammen, og laget en falsk sykemelding for å få komme å besøke meg i en uke. Dette visste ikke faren hans, men jeg avslørte det i sangen, til stor munterhet for alle. "Fra skolen du tok en uke fri Å nei, det skulle jeg ikke si For pappan din blir vel ikke blid!" Avsluttet slik: (melodi: Og mannen ville fra nissen flytte) Min mann, du vet du er i mitt hjerte Tror faktisk at du alltid har vært det Idag jeg ga deg mitt "ja" igjen (første var frieriet) Jeg er så glad for at du ble den Som jeg skal dele alt med, min venn. Hadde 8 vers - det var passende lengde for den melodien jeg brukte. LYKKE TIL!!
tasah Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 Jeg har tenkt å holde tale, hvis jeg klarer det. Kommer da til å starte med hvordan vi møttes og hva som skjedde før vi ble sammen og fortelle om forholdet våres og hvordan det utviklet seg. Kommer nok til å ta med de litt mer pinlige historiene også, men vil legge mye vekt på grunnen til at jeg velger å holde tale, nemlig å fortelle min kjære hvor mye han betyr for meg. Men vil prøve å gjøre den litt morsom før jeg går over på kjærlighetserklæringene... Vet ikke hvor lang den kommer til å bli, men satser på å ikke gjøre den så veldig lang, vil heller prøve å si med få ord hva han betyr for meg. Tror jeg kommer til å overraske ham nok med å tørre å holde tale, det kommer til å bety mer enn hvor lang den er. Lykke til med taleskriving, det blir helt sikkert bra for han som sitter og hører på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå