Gå til innhold

Ang. permisjon... Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg har termin 24. juni og har da søkt om om permisjon/fødselspenger fra den 3. juni.

 

Hvis jeg nå føder 14 dager før tiden, blir da permisjonen flyttet 14 dager tilbake til den 20.mai eller starter den likevel den 3. juni? Vet at går du over tiden, blir ingenting flyttet på, ergo så mister du den tiden med babyen.

 

Håper noen skjønte dette og kan svare meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare bra hvis den ikke blir flyttet. Får jo litt ekstra tid med babyen da, hvis man føder før termin.

 

Hvis jeg har skjønt det rett da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ta ut tre uker før termin. Dersom du føder to uker før termin mister du de to ukene du ikke fikk brukt. Du får dermed to uker mindre permisjon. Føder du etter termin blir ingenting forandret, bare mindre tid med barnet... dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm nå ble jeg nesten litt forvirret selv her... hmm lurer på om man får ekstra tid eller om man mister tiden... lol det begynner å gå litt rundt her... tror jeg må sjekke det opp litt nærmere..eller kanskje noen andre husker dette riktig? Jeg ble vist ikke til mye hjelp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da mister du de to ukene av permisjonen. Sånn er det bare. Jeg trodde jeg kom til å være nokså opptatt av dette. Ville helst føde nærmest mulig termindato "for å ikke miste noe". MEN det skal sies at etter at permisjonen begynte har jeg vært SÅ klar for å føde...og det å miste en uke eller to etterhvert helt mistet sin betydning. Nå har jeg tre dager igjen til termin og fortsatt ikke født...... Jeg vil føde NÅ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...