Gå til innhold

Hei alle damer her inne! Jeg har ett spørsmål...


Icare

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg hører ikke til her inne på assistert befruktning sidene men håper dere kanskje kan hjelpe meg likavel:)

Jeg sluttet på p-piller i fjor sommer og har siden oktober prøvd å bli gravid. Tar tempen og har ganske jevne sykluser, på mellom 27 og 32 dager. Ut i fra tempen så har jeg 14 dagers lutealfase og tempen stiger ca. 0.6 grader etter El og holder seg høy og jevn frem til mens.

"problemet" mitt er at jeg kun har mens i 3 dager, det vil si jeg bør lite også i disse dagene, kunne kanskje kun ha brukt truseinnlegg.

Vet dere om kort mens har noe å si for å kunne bli gravid? vil det si at slimhinnen ikke bygger seg nok opp i løpet av syklusen til å ta imot ett befruktet egg?

 

skal forøvrig bestille meg time nå for gu, lenge siden sist.. og skal ta dette opp med legen min. Kanksje dere kan gi meg noen innspill på hva jeg skal spørre om...

 

uansett, dette ble litt langt men håper på noen svar!

 

God påske-helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg tror ikke at kort mens har noe og si for befruktning... det er det eggløsning som avgjør...:) Det finnes blodprøver som viser om du har eggløsning, men ang slimhinnens tykkelse ser man på ultralyd, og da må man gå på en bestemt dag i syklusen (tror jeg!)

 

Lykke til med prøving og besøk hos gyn.:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ronjapia,

 

Vil bare anbefale deg å be om innvendig ultralyd, for å sjekke at alt er som det skal, åpne eggledere blant annet, samt eggstokker er ok. Det er jo en forutsetning med åpne eggledere for egget å komme videre og bli befruktet. (Mine er tette, begynner på spray på søndag...)

 

Lykke til:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...