Gå til innhold

Alkohol før en vet om en er gravid!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Off.. Har fått spørsmål om å gå ut i morgen, men har liksom ikke lyst i tilfelle jeg skal være gravid. Er 6 dager til IKM... Er i min 4pp.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vis jeg ikke går ut vil alle tro at jeg eg gravid... Hva synes dere jeg skal gjøre. Har jo lyst til og leve også til jeg finner ut om jeg er gravid. Vet det er mange som drikker før de vet om de er gravide.. ÅÅÅ Hva skal jeg gjøre? Kan det gjøre noe skade? Har hørt at fosteret ikke tar næring fra mora før etter noen uker... men alikevel...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som du sier... embryoet deler ikke blodbane med moren med en gang.. Så det går helt fint å drikke før ikm..Embryoet tar ikke skade. Det finns utallige kvinner som har hatt en fyllekule før de visste at de var gravide,, og det har gått helt fint.. Så jeg syns du burde leve som normalt i tiden som prøver.. Det har jeg tenkt å gjøre....

 

Hvis du føler at det er "ekkelt" å drikke før ikm pga uvissheten om du er gravid eller ikke, så er det jo bare å ikke ta så mange glass da kanskje? Så føler du at du har tatt litt hensyn til din mulige tilstand..?

 

Lykke til med valget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo ta en gravitetstest rett før du går ut så slipper du å ha dårlig samvittighet... men synes egentlig en skal prøve å leve som man pleier når mån vil bli gravid.Vet jo aldri hvor lang tid det kan ta, og en skal jo i alle fall leve edruelig i graviditeten, så drikk litt nå mens du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...