Gå til innhold

Til Paddelora


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, det stemmer det! Jeg er også på Medicus.

Jeg er kjempe fornøyd med klinikken, og oppfølginga der.

 

Skal inn i uke 17, regner med at du skal inn litt senere enn det?

Spennende dette her. Har ikke vært så heldig å ha fått egg på frys, men håper at vi kanskje får det nå?

 

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen i dag, så i og med at jeg skal ta fryseforsøk, blir det vel satt inn i uke 17 til meg også!!

skal på ul om 9 dager, så da håper jeg alt ser greit ut..

Er veldig skeptisk til fryse egg jeg da. Vet ikke helt hvorfor,

men har vel mista troen etter det ikke gikk bra med det 1. forsøket,

som i tillegg var ferske egg......... du da?

Hva er din situasjon? Jeg har tette eggledere.

Det er så bittert... men man må prøve å se litt lys i den ellers så grå hverdag, å håpe å tro på det beste.

Jeg har en feeling på at jeg aldri mer blir gravid.

Dumt at jeg da bruker penger på dette, jeg vet........

Men av grenseløs kjerlighet til min mann, må jeg prøve alt:-)

Fortell meg litt om ditt opplegg da?

Jeg er 26 år, gift, en datter på 7 fra før.

 

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende - kanskje vi kommer inn samtidig???

 

Vi skal i gang med 3 ICSI, fordi mannen har dårlige/få svømmere. Ble gravid på 2. forsøk men mistet i 7. uke. Det var ganske så tøft. Når jeg endelig ble gravid så døde babyen...

 

Jeg har også dager da jeg ikke har tro på at dette går, men andre dager er jeg kjempe optimistisk. Jeg SKAL bli mor - det har jeg bestemt. Siden det er 3. forsøket så tenker jeg også på hvordan vi skal få penger til et eventuelt 4. forsøk hvis vi ikke greier det nå.

 

Jeg er 10 år eldre enn deg, gift og ingen barn. Skal forhåpentligvis snart begynne å bygge drømmehuset slik at vi har god plass til en eller flere barn. Er jenta deres felles barn, eller er hun din fra tidligere forhold? Bare lurte litt siden jeg har fått inntrykk av at du gjør dette for mannens skyld??? Eller tar jeg mye feil???

 

Klem c";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så synd at du mistet....

 

Min datter er fra tidligere forhold ja, jeg var 18 da jeg fikk henne.

Mannen min har ingen egne, men dattern min sier pappa da :-)

Men jeg forstår godt at han vil ha egne også, det er jo mye han ikke

deltok i med Emma.

Det er virkelig dyrt, dette. når vi er ferdig med forsøkene, kommer jeg ikke til å ta flere.

Ikke bare pga kostnadene, men dette tærer mye mer på meg enn hva jeg hadde trodd!

jeg snakker allerede som om vi har mislyktes på alt.

Hehe, legen min sa at jeg var den mest negative pasienten han har hatt, tror ikke det var et kompliment :-)

Det er vel bare det at jeg tenker at det er typisk meg å mislykkes.

Jeg vil jo ike være så negativ! :-)

Håper vikelig du klarer det på dette forsøket!!!!!

Forresten, bor du her i tr.heim??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er ganske negativ nå, når du nettopp har hatt negativt forsøk. Det er jo akkurat nå at det tærer som værst!!!

Det kan jo bli bedre om en stund???

Tror det er ganske naturlig å være litt pessimistisk - for å ha en slags forsvarsposisjon.

 

Ja, det er fryktelig dyrt dette her. Hvorfor valgte dere privat?

Vi ble henvist direkte til Medicus av gyn'en min.

Kanskje fordi jeg er ganske stor, så jeg ville kanskje ikke fått lov andre plasser? I tillegg begynner jo alderen å jobbe mot oss også...

 

Nei, vi bor ikke i Trondheim. Kommer fra Bodø, så reise og opphold kommer jo også i tillegg til de andre kostnadene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er på medicus fordi vi hadde blitt nødt til å vente så lenge på st.olav....

Å min tålmodighet er vel heller lik null :-)

Jeg ble så fornøyd med de da vi var på samtale, at for meg ble det utenkelig å vente på st.olav.

Tror ikke aldern din har noe å si for at han henviste til medicus, du er jo bare 36? jeg sier "bare" fordi det er jo mange som er mye eldre??

På st olav er vel 40 grensen, tror jeg?

jeg vet at medicus er mere fleksible på alder, men det kommer seg vel av at de ikke er pålagt det samme som de offentlige... så det gjelder vel andre private klinikker i Norge også?

Jeg bor i Trondheim..

Hvordan er det å må reise så mye fram å tilbake da?

blir ikke det litt slitsomt?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte en ting..........

 

trodde dere som ikke bor i byen dere behandles fikk dekt reise og opphold jeg???

 

Isåfall hvis ikke, det er jo driiiit urettferdig??!!!

Dere bør jo få slippe de utgiftene når vi som er så "heldige" å bo her ikke har de utgiftene?

 

dette synes jeg trygdekontoret skulle sponsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig greit å reise.

Første gang kjørte vi frem og tilbake, og det var litt slitsomt.

Andre gangen tok vi tog. Nattoget er kjempegreit, for vi spanderer på oss sovekupe.

 

Jeg spurte på trygdekontoret om reise og opphold ble dekt, men det gjorde det ikke siden det var privat klinikk. Syns også at trygdekontoret skulle sponsa utgiftene - da tenker jeg alle utgiftene vi har. Det er en nok stor belastning å gå igjennom behandlingene om ikke vi skulle ha de økonomiske tankene også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja herlighet, det forstår jeg godt!!

synes det er rart at man ikke skal få noe slags hjelp

bare pga at man er privat.

Noen har faktisk ikke noe valg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle gamle og nye travere lykke til! Ser mange gamle kjenninger her etter hvert og vi holder jo litt sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det plutselig var så mange som holdt på med fryseforsøk - og en del fine tilbakemelding på at de har blitt gravide...

 

Det var jo oppmuntrende syns jeg c";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...