Gå til innhold

når syntes dere jeg kan bli gravid igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min sønn for 4 uker siden. Var prematur, og fikk leve i 9 døgn. Det er helt forferdelig, men jeg er veldig utolmodig og vil veldig gjerne bli gravid igjen.Hvor lenge syntes dere jeg burde vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trist å høre om din sønn. håper det går greit med dere. når du ønsker barn er du klar for barn. den nye blir ikke en erstatning, men det blir jo noe nytt og tenke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig trist at dere mistet barnet deres!

 

Dere bør vel vente så lenge som legene mener dere bør vente, jeg mener, så snart det er medisinsk forsvarlig at dere prøver igjen, må det være opp til dere.

 

Lykke til neste gang!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel medisinsk forsvarlig så raskt kvinnen selv føler at det er ok å ha sex? Føler inderlig med deg som har mistet.

 

Lykke til!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....skal du delta i en sorggruppe eller ta en prat med en psykolog? der lærer dere om sorgfaser. når du ser at du er kommet et stykke på vei med tanke og følelser, svangerskapet gjør deg mer utsatt for depresjoner. Fysisk sett kan du vel bli gravid ca 6 uker etter fødselen.

Kondolerer. Ønsker deg et lykkelig svangerskap og småbarnstid nestegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi mistet en jente i uke 22, hun døde i fødsel da. Jeg var helt besatt av å bli gravid igjen fortest mulig, jeg ville jo så gjerne bli mamma. Var knust av å miste henne, men det kunne jo ikke gjøres om på uannsett. En jordmor så jeg burde "vente litt" med det til jeg kom meg ovenpå igjen (3-4 mnd.) ,men når jeg var på kontroll 6 uker sa jordmor at om jeg ville var det bare å sette igang. 2,5 mnd. etter at jeg mistet Victoria ble jeg gravid igjen og jeg har aldri angret. Endelig noen lys i tunnelen å se fram imot liksom. Selv om det også har vært slitsomt, det var jeg også forberedt på. Men jeg tror jeg hadde vært like bekymret om jeg hadde ventet... Nå er jeg 24 uker på vei, og gleder meg til å møte min sønn... Jeg får kjempegod oppfølgning fra sykehuset, det hjelper veldig på mine bekymringer.. Men jeg vet at dette ikke hadde funket for alle.. Hvis du vil, syns jeg du skal prøve nå etter 6 ukers kontrollen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg hører egentlig til på 1. trim. et par uker til, men titter innom her.

 

Utrolig leit å høre om det som har skjedd....

 

Vi mistet lille skjønne jenta vår i uke 21 i sv.skapet nå i romjulen pga. akutt betennelse i morkaka. Det har vært en utrolig tøff påkjenning, men vi visste vi ville prøve igjen, og ingen sa noe om at vi trengte å vente. Vi skal inn i en sorggruppe nå, samtidig som jeg er gravid i 11. uke. Vi er utrolig glad vi ble så fort gravide igjen. Det har hjulpet en del på sorgen, og vi prøver å glede oss over dette sv.skapet slik vi gledet oss over forrige. Vi er mer bekymret og engstelige denne gangen, men nå skal det gå bra.

 

Jeg tror dere må føle litt på det selv, men vi har i hvert fall hatt god trøst i å prøve med en gang.

 

Håper dere finner ut av det. Og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...