Gå til innhold

brødoppskrift (for trege mager...)


nedtråkka kaviartubepupper

Anbefalte innlegg

det er sikkert mange av dere som har smakt dette brødet, og det er utrolig godt og kjempesunt! det er også bra for fordøyelsen og hjelper til å få litt fart på sakene... så hvis du har litt tid til overs, vil jeg anbefale og bake dette brødet. Men husk og drikk rikelig!

 

Ingers rugbrød

 

1,3 kg sammalt hvete.

200 g fin sammalt rug.

2 strøkne ts salt.

9 dl hvetekli.

1 dl linfrø.

1 dl solsikke kjerner.

75 g gjær.

1,8-2 liter vann.

 

Bland alt det tørre,løs gjæren i litt av vannet og arbeid deigen godt.Deigen blir ganske løs.Forhev deigen 1 time,slå den ned og hev ytterligere 30 minutter.Slå ned deigen igjen.Hell deigen i smurte former,gjerne sprayet med formfett.Skal ikke etterheves,men settes i ovn på 220 grader i underkant av 1 time.Bruker du varmluft,settes ovnen på 200 grader,samme steketid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager meg et bokmerke på denne :-) Har ikke hatt så mye problemer med treg mage ennå, men det kommer vel... og rugbrød er kjempegodt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker det brødet, og kjøper det hver gang jeg er i byen. har det nemlig ikke på bakeren her i nærheten. ble kjempeglad da jeg fant oppskriften, for da kan jeg lage det når jeg vil, og sparer mye penger siden det koster 35kr pr brød... og jeg kjenner faktisk ei jente som gikk ned 30(!!!!!!!) kg ved å spise 2 skiver til frokost, lunch, mellom måltid, middag og kvelds... hun trente veldig mye ved siden av da, men hun spiste ikke annet enn dette brødet i ca en måned. og hun hadde på det hun ville, ikke noe slankepålegg... legger jeg på meg mye før fødsel, prøver jeg nok på dette istedenfor pulverdiett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...