Gå til innhold

hva skal jeg gjøre???


Lakshmi

Anbefalte innlegg

jeg fant ut på mandag at jeg faktisk er gravid. etter å ha reknet på det sammen med lege fant vi ut at jeg har termin sånn 4 desember. men jeg er utrolig redd. hjelper ikke at jeg er her helt alene. jeg har ikke sagt det til noen enda, samboeren min kommer hjem på søndag. han kommer til å få sjokk. jeg vet hva han mener om saken. han vil ta abort. men jeg vet ikke hva jeg vil. jeg studerer. jeg er redd. er 21 år, føler meg ikke klar for å blir mamma nå. noen som har noe fornuftig å si til meg???

er litt frustrert nå.....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei du!

 

Om jeg var deg ville jeg gjort det du selv føler for.Ikke la deg bli presset til å gjøre noe du vil angre på senere.Om du vil beholde barnet,så gjør det,men om du ikke føler deg klar,så tenkt deg nøye om før du eventuelt tar en abort.

 

Nå er jeg 3 år mindre enn deg,altså 18.Jeg ble gravid når jeg var 16 år,men da valgte jeg å ta en abort.Jeg hadde jo akkurat begynt på videregående og tenkte mest på utdanning og det å leve livet.Det er noe jeg angrer mest på i hele mitt liv.Men så man bare tenke positivt på dette,tenkte jeg.Og så var jeg heldig at jeg hadde en kjæreste som støttet meg gjennom alt.Men så ble jeg gravid igjen,altså nå som 18 åring.Da var det virkelig ikke noe tvil om hva jeg skulle gjøre.Selfølgelig beholde det.Og når gleder jeg meg veldig.Er bare 5 måneder igjen til mitt mirakel kommer.Ville bare fortelle om meg selv jeg. Men det er jo litt annerledes med deg siden du er jo 3 år eldre og kansje litt bedre økonomi enn det jeg og min samboer har.

 

Men uansett hva du bestemmer deg for,så husk å vær 110% sikker.Det lover jeg deg at du må være ellers vil du risikere å angre på noe i ettertid.

 

Jeg ønsker deg lykke til videre og håper også at samboeren din vil være forståelsesfull uansett hvilket valg du tar!

 

God påske ;D

Lenke til kommentar