Gå til innhold

hva skal jeg gjøre???


Lakshmi

Anbefalte innlegg

jeg fant ut på mandag at jeg faktisk er gravid. etter å ha reknet på det sammen med lege fant vi ut at jeg har termin sånn 4 desember. men jeg er utrolig redd. hjelper ikke at jeg er her helt alene. jeg har ikke sagt det til noen enda, samboeren min kommer hjem på søndag. han kommer til å få sjokk. jeg vet hva han mener om saken. han vil ta abort. men jeg vet ikke hva jeg vil. jeg studerer. jeg er redd. er 21 år, føler meg ikke klar for å blir mamma nå. noen som har noe fornuftig å si til meg???

er litt frustrert nå.....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei du!

 

Om jeg var deg ville jeg gjort det du selv føler for.Ikke la deg bli presset til å gjøre noe du vil angre på senere.Om du vil beholde barnet,så gjør det,men om du ikke føler deg klar,så tenkt deg nøye om før du eventuelt tar en abort.

 

Nå er jeg 3 år mindre enn deg,altså 18.Jeg ble gravid når jeg var 16 år,men da valgte jeg å ta en abort.Jeg hadde jo akkurat begynt på videregående og tenkte mest på utdanning og det å leve livet.Det er noe jeg angrer mest på i hele mitt liv.Men så man bare tenke positivt på dette,tenkte jeg.Og så var jeg heldig at jeg hadde en kjæreste som støttet meg gjennom alt.Men så ble jeg gravid igjen,altså nå som 18 åring.Da var det virkelig ikke noe tvil om hva jeg skulle gjøre.Selfølgelig beholde det.Og når gleder jeg meg veldig.Er bare 5 måneder igjen til mitt mirakel kommer.Ville bare fortelle om meg selv jeg. Men det er jo litt annerledes med deg siden du er jo 3 år eldre og kansje litt bedre økonomi enn det jeg og min samboer har.

 

Men uansett hva du bestemmer deg for,så husk å vær 110% sikker.Det lover jeg deg at du må være ellers vil du risikere å angre på noe i ettertid.

 

Jeg ønsker deg lykke til videre og håper også at samboeren din vil være forståelsesfull uansett hvilket valg du tar!

 

God påske ;D

Lenke til kommentar

hei hei jeg tok abort på grund av jeg tenkte sånn som deg, men etter jeg tok abort så gikk alt greit. men nå er jeg gravid igjen, å da kom følelsene for det første barne og det gjore det for samboern min også. tenk og tenk før du gjør noe som helt.når jeg ble gravid for andre gang så sa jeg NEI det skal ikke være mulig.... men mere jeg tenkte.. så gikk det opp for meg at dette skal jeg greie, uansett om jeg er bare 20 å ikke er ferdig med utdanelsen min så skal jeg gå på skole om kveldene når hun blir eldre osv. Men jeg var også redd men ikke tenk for mye, tenk først den dagen babyen din kommer og litt lengre fremover. men ikke for langt. men husk dette er ditt valg;) lykke til:)

Lenke til kommentar

tusen takk for ærlige svar! føler meg litt aleine her, så greit å se at andre har opplevd dette før meg og klart det. får bare ta tiden til hjelp. enda godt tid på å tenke :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha tatt kontakt med Amathea hvis jeg var deg.. Det er veldig ålreite folk som du kan prate med.. Men husk at i norsk lov står det at det er du som skal treffe det endelige valget til slutt..

Lykke til :)

Lenke til kommentar

føler meg litt i samme sitvasjon som deg.

når jeg ble gravid ville ikke sambo behold men vi snakket en del sammen og den 8.12.05 kom verdens vakreste gutt til verden etter 4 vonde døgn...

angrer ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...