Gå til innhold

Spesielt bilbelte?


Raga

Anbefalte innlegg

Det skal finnes "gravid-sikkerhetsbelter", som visstnok skal holde bilbeltet nede slik at babyen i magen skånes i tilfelle ulykke. Noen som vet om dette er nødvendig/lurt? Hva er navn/merke på disse, og hvor får man tak i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke market, BabyBis Kanskje? Vet de selger det på babyshop, exit.. www.rudo.no har det også... koster 300-400 kr..

Selv har jeg lånt mitt, men synes foreløpig at det bare er tull..får se om jeg endrer mening når magen blir større (er 21 uker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I siste utgave av magasinet Gravid reklameres det for et bilbelte som heter BeSafe Gravid som kan fås på babyshop.

Lurer også på om det er noen nytte i beltet, andre som har erfaring?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lånt et sånt belte av en venninne, og synes det virker veldig fornuftig. Er visst gjort tester som viser at fosteret har 90% større sjanse for ikke å bli skadet dersom du blir utsatt for en skikkelig kollisjon, og bruker et slikt belte enn hvis du ikke gjør det.

Men det er ikke påbudt, så man må jo avgjøre selv hva man vil. Men jeg synes det hørtes ut som en billig "forsikring", og synes det er bedre å være på den sikre siden. Har hørt at man kan leie sånt også, tror det var på babyshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har også fått tilbakemelding annetsteds, og ikke funnet det nødvendig å anskaffe et (ennå). Så lenge det vanlige beltet kan strammes godt, lengst mulig nede på hofta, er visst alt ok. Fare oppstår vel når beltet er for langt oppe ved kræsj, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte meg BeSafe på babyshop forje uke, tror det fortsatt er på tilbud til 249 kr. Er veldig behagelig å kjøre med, den holder beltet på plass helt nederst slik at ikke det vil skade babyen ved en eventuell kræsj. Billig innvestering hvis noe sånt skulle skje. Snakk med de i butikken, de har sikkert mye peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...