Gå til innhold

Gutten kommer alltid til å være nr. 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er rart, synes jeg.

Jeg er mamma til en nydelig liten gutt. Jeg kjenner farmoren godt, siden jeg har vært mye hjemme hos familien til pappaen i den perioden han bodde hjemme.

Hun er en veldig snill og koselig dame, gjør alt for barn og barnebarn.

En dag ble det slutt mellom meg og barnefar, det gikk en tid og han fikk seg ny dame. De fikk også en baby sammen, en liten jente.

Farmoren ble aldri skikkelig kjent med denne nye damen, de har kun hilst på hverandre 2-3 ganger.

Pappaen til gutten min er av den typen som ikke stiller noe særlig opp, hverken for sønnen eller datteren sin. Trist, men sånn er det.

Kontakten med pappaen sin side, er det farmor som står for, hun er også fast barnevakt. Kjører gjerne 40 min. hver vei for å hente og levere gutten.

Hun er kjempeflink med gutten, hun forguder han og han forguder henne.

Så til sakens kjerne.

Sist jeg snakket med henne sa jeg til henne, på spøk, at nå snart får hun jo 2 stk. å passe, gutten og den nye babyen.

-Nei, jeg vet nå ikke helt. sa hun.

Videre sa hun at gutten kommer alltid til å være nr. 1, siden han er hennes første barnebarn.

Stakkars jente, tenkte jeg da, føle seg tilsidesatt av farmor, bare fordi hun ikke er førstemann ut.

Eller kan det være fordi farmoren aldri ble skikkelig kjent med moren til denne jenten?

Jeg og farmoren har et veldig godt forhold oss i mellom, kan det ha noe med saken å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje er det også en fin måte å forsikre deg om at gutten ikke kommer til å være mindre viktig selv om det kommer andre til. Mange i din situasjon kunne jo føle det litt truende at det skulle komme en ny liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...