Gå til innhold

Julebaby


studentbaby

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er heilt ny her, og gravid for første gang. Terminen e sannsynligvis rundt julafta...andre med julebaby her? Har tusen spørsmål om det å være gravid, og jo meir eg lese her inne jo fleire spørsmål dukka opp igrunn. Men veldig ok med en sånn plass!! Særlig no før vi fortelle det til folk, etter det kan eg jo spør andre også..nåkken andre i samme situasjon: student, førstegangsgravid med julebaby?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer:)

Jeg er førstegangs med en førjulsbaby:) Har termin ca 3/12. Dette er så spennende. Selv har jeg også mange spørsmål. Men man får veldig mange svar her inne. De damene som holder til her, kan veldig mye:) Man får et svar på alt:)

 

Masse lykke til med spiren. Blir koselig med desemberbaby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt og hyggelig svar! Eg sitte her å prøva å lese til eksamen, men det e jammen ikkje lett med alle tankane som kom når eg oppdaga at eg va gravid! det va absolutt planlagt og alt, men det skjedde mykje fortere enn forventa! kjempeglad for det altså, men det e vanskelig å tenke på nåkke anna enn frøet i magen..spennande!!

 

Kjempemasse lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 25.12, hehe. Er førstegangs jeg også, og håper kroppen tviholder på spiren, for jeg VIL bli mamma!

Spennende tid dette.. går og gleder meg til jeg er ferdig med uke 8, da er den verste SA perioden over, neste milepel blir å komme gjennom uke 12. Daa tror jeg tiden for å puste godt ut har kommet.

 

Er mye kvalm, og brystvortene er supersensitive. Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fikk ikkje svart før -har vært på jobb i ettermiddag. Uansett opm eg e der el heime el ka eg gjør så tenke eg på det eg har i magen!! Superspennande, og litt skummelt! Håpa også at alt går bra...veit jo at nåkken mista i starten, men vi må jo bare tru at det skal gå bra!!! For det går jo oftast bra!

Formen min e ok, har vært uggen i magen kver dag på forskjellige måta, heldigvis ikkje så kvalm at eg har kasta opp. Har igrunn vært mest oppblåst i magen og øm i brysta. Ellers har eg nesten vært bekymra i dag for i dag har eg ikkje vært dårlig i det heile tatt!! Det e jo bra for så vidt, men det e så vansklig å forstå at eg e gravid, at det e greit å "kjenne" det om du skjlønna...har så lyst å bli mamma!!

Kjekt at andre skal ha julebaby også ;-) !!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også student :) babyen vår kommer vel rundt 14 desember.. men er vår første, så kommer kanskje litt senere..

Kvalm som bare det. Og glovarm i hele kroppen. :) smiler nå, men er ikke sikkert jeg gjør d om noen uker, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første babyen her også, så går vel over tida ja! men men, veit ikkje termin sikkert eg, va masse tull med tante rød når eg slutta på pillen, og plutselig va den vekk og kom aldri igjen! men det blir mellom 19. og 27.desember trur eg...uansett - gleda oss masse!!

forresten artig at du skrive atr du e varm - det har eg og vært uten at eg visste det va graviditetstegn...litt grønn eg..men men. og sant som du sie - vi vil gjerne kjenne symptoma no, men kanskje vi ahr fått nok avde også om ei stund...hehe. uansett - skal prøve å ikkje klage om alt går bra!!

ka studera du forresten? lenge igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

studerer sykepleie, og er ferdig om 2 mnd.. passer fint å få baby nå.. uten jobb og uten støtte fra lånekassen :) Hehe :) gikk litt fort.. Men det går nok bra :)

Hva studerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, gikk fort her også!! Eg e ferdig på lærerskulen om et par mnd..men planen e å begynne på master på universitetet, og ta permisjon når babyen komme. men du kankje melde deg opp til et fag eller nåkke videreuytdanning du då? då får du støtte fra lånekassen, så har du ei bekymring mindre? kan jo ta permisjon! men uansett, lat ordna seg til slutt!! vi kan planlegge alt så masse vi vil, men det går jo sjelden akkurat som man hadde tenkt, så det går nok fint uansett. lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...