Gå til innhold

Sex å crinone...


Anne mor36 +Siw-Angelica

Anbefalte innlegg

Er nå 6+0.. Og etter avtale med riksen skal jeg fortsette på crinonen til jeg skal på ul den 8 mai...

 

Men har ikke sex lyst i det hele tatt... Kan det komme av crinonen???

 

Håper noen kan svare meg... :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

neppe crinone inneholder jo kun progesteron og det er et naturlig hormon i kroppen.

Er jo mulig det er graviditeten som gjør det.. eller psykiske ting.

Man sier her nede at man bør fortsette på crinone ut de første 12 ukene forresten for å være på den sikre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne mor36. Så du har fortsatt med Crinone etter positiv test, er det noen spesiell årsak til det? Jeg skrev en mail til Riksen og fikk til svar at jeg kunne slutte da blodprøven var tatt.

 

Jeg har heller ikke så lyst på sex, men hos meg er nok årsaken at det kjennes ubehagelig for tiden. Bruker jo ikke crinone så den kan ikke få skylden her i gården i alle fall. Tror det er ganske vanlig med nedsatt lyst ved graviditet, like vanlig som å ha lyst.

 

Lurer på en ting, kan det stemme at du er 6+1 i dag? Jeg trodde man skulle regne fra uttaksdagen og 14 dager bakover for å få dag en i svangerskapet? Og da er vi vel 5+4 i dag? Blir helt tullete av dette, jeg, først trodde jeg jeg skulle telle fra innsettingsdagen, men det ser ut til at de opererer med forskjellige måter på de forskjellige sykehus. Men jeg leste inne på en annen nettside at Riksen regner fra uttaksdato og to uker bakover.

Har du fått en annen beskjed? Bare nysgjerrig, hadde jo ikke gjort noe å være noen dager lenger frem :o)

 

Ha en flott påske!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jons.... :))

 

 

Jeg fortsetter med crinonen for på forige forsøk ble jeg også gravid men mistet like etter positiv test og noen dager etter jeg sluttet med crinone.. De mente det var progesteron fall som gjorde det... Så for å ungå det så fortsetter jeg med crinonen til ul denne gangen..

 

Jeg gikk inn på fub sin termin kalender å da er termin våres den 16 des. La det inn på min side å da skifter jeg uke på fredag og da er jeg nå inne i min 6 uke.. altså i dag 6+2. Ser det er mange som følger den kalkulatoren... Gå inn på fub.no så finner du den der... :))

 

Ellers går det bra med deg???

Med meg går det bra ømme pupper og trøtt enda da.. Kjent så vidt antydning til kvalme de siste dagene...

Ellers har jeg hatt mye mareritt da, drømmer mye rart... Men det er ganske normalt det også... :))

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Gleder meg til ul så jeg får vite akkurat hvor langt på vei jeg er, blir helt forvirret av dette med hvor langt på vei jeg er, og har skjønt at det kan variere litt også fordi noen kalkulatorer regner svangerskapet som 40 uker mens andre regner 40+2.

Får vel fortsette med dagene som jeg har gjort, har liksom kommet så godt igang med tellingen :o)

 

Har også ømme pupper, og siden jeg i utgangspunktet er ganske sparsomt utrustet kan vi se at de har vokst litt. Er også en del slapp og trøtt, og har hatt litt hodepine med medfølgende kvalme et par dager nå. Håper det gir seg igjen før jeg skal på jobb igjen på tirsdag.

Så mareritt er vanlig, har vært plaget av det siden blodprøven, drømmer veldig mye om at jeg aborterer, og det er jo ikke noe artig.

Ellers har jeg hatt noen dager med skikkelig menssmerter, da er det bare å legge seg ned og synes synd på seg selv. Kommer som regel om ettermiddagen og kvelden. Har du slike smerter? Hver gang de kommer er jeg sikker på at jeg har begynt å blø, men så langt har det ikke kommet en dråpe blod heldigvis.

 

Håper vi får gode opplevelser begge to når vi skal til ul i mai, er heldigvis ikke såååå lenge til lenger, men fortsatt ulidelig langt frem :o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jons.. :))

 

Nei jeg har ikke hatt slike smerter..

Kjenner noe strekker på seg men det er alt jeg kjenner av noe i magen... Men tunge og øme bryst det har jeg å de har vokst... Masse luft i magen har jeg også så jeg er oppblåst ja... Nesten gravid mage alt... hehe...

 

Tittet litt i boka mi etter første forsøket for 8 år siden å der regnet legen ut termin etter siste mens der... Så hvis det stemmer ligger jeg en uke på etterskudd nå... Da blir termin den 9 des og ikke den 16 des... Så det blir spennende ja... Skal du kontakte lege før ul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...