Gå til innhold

Trenger hjelp av dere....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mens 12 dager for sent, selvølgelig hadde jeg håpet på at jeg var gravid.

Sitter nå med verdens værste følelse, gruer meg til å si det til samboeren min, han hadde også begynt å håpe på at det var noe der.

 

Jeg vet at det kan ta lang tid for noen å bli gravide, jeg har selv 3 barn hvor jeg gikk på pillaog ble gravid med to, og en kom mnd etter at jeg sluttet med pilla.

Har nå ny samboer og han har ingen fra før, vi har nå prøvd i 8 mnd( det er sikkert ikke lenge)

 

Jeg kjenner selv når el kommer, men det er tydelig at jeg kanskje trenger noen råd siden den gamle metoden ikke virker.

 

Hvordan funker disse el testene? burde jeg kjøpe opp et helt lager?

Er det noen vitaminer vi kan ta som gjør oss mere fruktbare?

Vi røyker ikke, og ikke drikker vi kaffe.

 

Samboeren min trener mye styrke, og spiser masse kostilskudd som hjelper å bygge muskler, drikker proteiner etter hver trening, kan det ødelegge for oss?

Ikke missforstå, han trener rent...

 

Noen gode råd der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg kan ikke svare deg så mye på dette, men jeg vet at styrketreninge og kosttilskudd (som feks proteinpulver,karb og vit) ikke skal ha så mye å si på sædkvaliteten. hadde han derimot brukt andre stoffer som ikke var naturlige (kjemiske som steroider ol) medfører det nedsatt sædkvalitet og i enkelte tilfeller sterilitet. Men så lenge han trener og spiser "rent" skal ikke det ha noen innvirkning:) Og å holde seg i form skal også være positivt.

 

Er du/dere usikre på sædkvaliteten, kan dere få den testet hos lege, ikke noe more å spørre om det, men.. På den andre siden er det ikke noen grunn til å bekymre seg enda, 8mnd regnes visst ikke som lenge har jeg skjønt. Har selv ingen erfaring med el.tester og temp, men jeg ser at mange her inne har god erfaring med det. Håper noen av jentene som kan noe om dette vil svare deg:) Ønsker deg lykke til!! Den sitter når du minst venter det, men ventingen er kjip:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL tester kan du få kjøpt billig på www.billigetester.com. Husk å ikke kjøpe for mere enn 200kr pr omgang, for ellers blir det en meravgift pga toll.. Man får maaaange flere el tester for pengene der enn på apotek.

 

Med i pakken du får i posten er en detaljert beskrivelse på hvordan du skal ta testen, og en oversikt over når i syklusen din du kan begynne å teste..

 

Ellers så har jeg ikke så mye greie på vitaminer og sånt,, hvis både du og mannen spiser sunt så er det det beste dere kan gjøre.. Jeg tror ikke andre ting man kan putte i munne hjelper så masse...

 

Noen sier de har hatt hjelp av fotterapi /massasjer / akupuntur osv,,

 

Håper dere finner det som hjelper dere i å få klaff! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, ang el-testen så har du fått ganske utfyllende og bra svar over her. Når det gjelder trening og vitaminer å slikt, så vet jeg at mange som trener og tar disse protein kurene glemmer å tilføre kroppen sink, mangel på sink kan i verste fall gjøre mannen midlertidig steril, kjøp sink å få mannen til å ta disse sammen med det andre kosttillskuddet, det skader ikke, og er sink-mangel grunnen til at dere ikke har klaffet enda så vil sæd-kvaliteten være på topp innen 3 månder etter at han starter på sink..

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sædkveliteten til din samboer er det viktig at dere vet at en vanlig fastlege IKKE kan undersøke den selvom han sier at han har et mikroskop. Det er så mye mer enn å se om det er bevegelse som må undersøkes. Derfor må dere henvises til en fertilitetsklinikk hvor prøven må tas. I tillegg kan fastlegen ta en rekke hormonprøver av samboeren din for å se at nivåene er slik de skal.

 

I forhold til vitaminer bør dere begge ta multivitaminer og tran.

For deg er det spesielt folat som er viktig. For sædkvaliteten er det spesielt zink og selen som er viktig. (Hvis dere ikke liker tran kan dere godt ta dem i kapselform)

 

I forhold til el tester vil jeg anbefale cb tester for å ungå frustrasjon på om testen er positiv eller ikke...

På cb testene får du enten et positivt eller negativ resultat mens på bl.a qr

testene må man tyde hvor sterk streken er....

 

Bortsett fra alt dette vil jeg si at det er ikke uvanlig at det kan ta laaang tid å klare å bli gravid eller bruk av p-piller. Dette også selvom du tidligere fort har blitt gravid etter pillene. Husk også at du nå har blitt eldre enn du var med de forrige. Så det jeg prøver å si er at det behøver så absolutt ikke å være noe feil på noen av dere.

 

Ønsker dere lykke til videre!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...