Gå til innhold

Er det jeg som er vanskelig?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sitter hjemme og irriterer meg over mannen min... Det er 9 dager til termin, og han har nettopp åpnet sin 2 øl... Jeg håper at fødselen kan sette igang snart, og har faktisk på følelsen at noe kommer til å skje snart.

 

Det jeg lurer på er om det er teit av meg å mene at han kan la være å drikke frem til fødselen. Det er ikke langt å kjøre til sykehuset, men alikevel... Kanskje det er jeg som er teit, han mener hvertfall det...

 

Trenger enten noen som støtter meg, eller å få høre av noen at jeg er teit...

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt ! Hadde også reagert slik hvis jeg var i samme situasjon!

Håper min samboer holder seg unna alt av alkohol de siste ukene før termin..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har tenkt å ta egen bil til sykehuset er det jo dumt å ta for mange øl da..

 

Man vet jo aldri når ting skjer, så det kan jo være greit å holde seg til brus i ukene rundt fødsel. Synes du har grunn til å reagere jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med deg totalt på den..Min samboer er helt likens :(

"Jammen, det er jo bare å ringe taxi", sier han..D er jo ikke bare bare det når nærmeste taxi er 30 minutter unna (vi bor i ei bygd) og vi har 30 minutter til sykehuset i tillegg. Førstemann kom veeeeeldig fort og jordmor har sagt at nestemann sikkert ikke har det noe mindre travelt.

 

Så jeg forstår deg veldig godt, det kan da ikke være så vanskelig å holde seg unna alkohol for en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du, noen ukers avhold er vel ikke mye å forlange rundt termin???? Nei det har ikke vært tale på å drikke alkohol så nære termin her hjemme.

Du er IKKE teit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi tenker litt forskjellig. Jeg lar sambo feste. Han var ute på tirsdag og på onsdag. Men nå bor vi i Oslo, så det er ikke så langt til sykehuset verken for han eller meg. Men syns ikke du er vanskelig. Syns han skal respektere dine følelser. Jeg syns det er helt ok at sambo er ute med kompisene sine, men han hadde respektert det om jeg ikke hadde likt det. Har 16 dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 3 uker igjen til termin, og min samboer har nå lagt festingen bak seg for en stund.... Jeg har ikke forlangt det av han, men bedt han om å roe det hele litt ned i tilfelle noe skulle skje.....Han er selv innstilt på å være edru frem til fødselen er overstått :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er teit i det hele tatt.....

Det er tross alt du som har bært dette barnet, og du som må få det ut, og etter min mening da er det ufattelig viktig at du føler deg trygg..... Hvis det at din sambo drikker alkohol gjør at du ikke gjør det (logisk nok) burde det være grunn nok for han til å la være....

 

Hos oss så har sambo nesten ikke drukket noe alkohol gjennom hele svangerskapet.... Men om han tar seg en pils eller to til maten så syns jeg det er greit... Jeg har termin til lørdag, og igår var vi hos noen venner av oss og sambo tok seg noen pils da... Jeg syns det er greit.

Vi bor ca 20 min unna sykehuset, bagen er pakket, osv. Men en ting skal jo være klart da, det er selvfølgelig stor forskjell på å ta seg et par pils til maten og drikke seg drita liksom.....

 

Men som sagt: er ikke du behagelig med at han drikker, uansett hvor mye på vei du er, så burde han la være... Såpass bør man respektere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er teit i det hele tatt... En ting er at OK, dere kan ta taxi eller noe... Men kjempe sjarmerende å ha en mann som stinker øl ved sida av deg når du skal føde da???? :/

 

Nå har jeg ca 4 uker igjen jeg da, så er ok at samboeren min tar seg en øl innimellom.... Men nå nærmer det seg fort her, og da mener jeg at han kan holde seg unna :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skjønner ikke at du godtar dette jeg.. Helt uaktuell og barnslig oppførsel! Du må si ifra at du ikke liker det, man skal jo tross alt føle seg trygg når man går og er høygravid.. Huff, blir oppgitt jeg nå!

 

Uansett, lykke til med fødsel snart : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må bli litt u-populær jeg da...

 

Jeg syns det er ok at de tar seg et par tre øl jeg, spesielt i påska , de har fri og vil kose seg:-)

 

Jeg har 9 dager til termin, og vi er enige om at så lenge det stopper på noen øl, så er det helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:o)

Jeg synes han burde sette fra seg ølen jeg å ta litt ansvar for at ting kan skje snart.

Mannen min drikker ikke noe for tiden, man vet aldri når fødselen starter... Ikke er det krise for dem heller om de ikke får ta seg den ene ølen på fredagskvelden. Det overlevere de fint.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt at min kjære drakk så tett opptil termin. Dette fordi vi har lang vei til sykehuset og jeg skal ikke ha med meg en mann som det stinker alkohol av.. Men det er min mening da, og heldigvis er han enig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...