Gå til innhold

Til alle dere som har født flere ganger, noen spm..!?


beky

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker litt på fødsel og om den kommer til å bli som forrige gang, det hadde i grunnen vært greit!! Og ikke minst om det begynner som sist..Mange sier også at det er lettere med nr. 2, hadde en "ok" fødsel sist.

Hvordan er deres erfaringer??

Har fødslene vært like eller helt forskjellig??

Har det tatt det kortere tid med nr. 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tok 31 timer med den første og ``bare`` 15 med nr to. Fødslene var vel ganske like når det gjelder smerten. Brukte også 14 timer med nr 3,og da var det helt j..... vondt. Spent nå som jeg skal ha nr 4 og det er 9 år siden sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt tror jeg. Mine fødsler har ikke vært lengre enn 4 1/2 time totalt fra jeg kom til sykehuset, men minstemann kom i slik ekspressfart i forhold til åpning at bekkenet mitt ble skadd/knust, og det gjorde den fødselen vondere men raskere (men ikke vond nok til at jeg brukte smertestillende). Dette er 6 år siden så jeg er spent på hvordan det blir nå med jenta i maven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tok det over et døgn med første barnet og under to timer med de to siste. Jeg har opplevd de raske fødslene mer intense og smertefulle, men mindre slitsomme da jeg ikke har rukket å bli så sliten. Dvs,det er ikke helt riktig; Den aller siste fødselen var satt igang og jeg hadde to døgn med maserier før det var igang på ordentlig. Det var tappende.

Jeg tror det er umulig å forutsi hvordan fødselen blir...håper det går uten komplikasjoner for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellige fødsler med alle sammen (venter nr.5)

nr.1 fik eg 9 dager på overtid, fødselen tok 12 timer og eg måtte få drypp til å få fortgang på sakene.

Nr.2 fik eg 5 dager på overtid, ble igangsatt pga ueffektive rier, det hele tok ca. 12 timer der også

nr.3 kom i ekspress fart ei uke før termin, missta vannet hjemme, fik rier 6 timer seinare og 48 minutter seinare var gutten ute.

nr.4 kom 5 dager på overtid, ble igangsatt med modningstablett kvelden før, dem tok så vannet dagen etterpå og gutten kom 5 timer seinare...

Siste fødsel var den vanskeligaste av alle, pga han var størst og stjernekikkert.

blir nå igangsatt den 20 april pga det som skjedde sist.... så eg håper at det blir bedre denne gangen men man vet jo aldrei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...