Gå til innhold

Gurimeg...


*Hutula*

Anbefalte innlegg

Jeg er sååå treg i magen...

Hva kan jeg gjøre?

Har prøvd biola, sviskeyogurt, spiser fiber og drikker mye vann, men ingenting hjelper.

Noe man kan få på apoteket kanskje?

Eller andre gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker mer enn 4 liter, mest fordi jeg er konstant tørst, men jeg synes ikke det hjelper på magen altså...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo synd... hm... ikke bra med mageproblemer.

 

Kan man kanskje ta sånn brusepulver man får kjøpt på apoteket (naturlig produkt) for å regulere magen? Med fare for hemorider hengende over meg hadde jeg forsøkt det meste var jeg deg... Jordmor eller lege må da ha flere råd...

 

Kanskje andre her inne med mer erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikelig drikke og masse grønne druer. De har vært livredderene mine dette svangerskapet!! Hjelper ikke det, få tak i Laktulose eller Duphalac på apoteket. Smaker dritt, men hjelper godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lactulose er det eneste som hjelper meg.. jeg må ta to ganger til dagen og hvis jeg har flaks går jeg på do annenhver dag.. prøv det du:-) smaker som veldig søt olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Så på kjerringrådene, der sto det en te (avføringste..!) man får kjøpt på helsekosten.

Ellers tror jeg at jeg skal kjøpe linfrø, hadde helt glemt at det er effektivt... Hadde nemlig samme problem i forrige svangerskap og minnes at det hjalp med linfrø... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gjøre som hun over her sier.. Spise masse linfrø men da burde passe på å drikke mye vann også slik at frøene sveller fordi da er de mer effektive.. De øker volumet i avføringen.. De funker som regel ikke med engang.. Det kan ta noen dager.. kan hende du reagerer med å bli oppblåst de første dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv plaget med dette. Og jeg oppdaget at det som fungerer best hos meg er kiwi. Jeg spiser 3-4 kiwi på kvelden, og morgen etter får jeg tømt meg skikkelig.

 

Svisker og laktolose (fra apoteket), har jeg prøvd, med den effekt at jeg får muligens tømt meg, men jeg får så vondt i magen pga luft det forårsaker at jeg har kuttet det ut.

 

Mens kiwi har effekt flere dager på rad, og det beste er sikkert å spise par stikker regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mana blåbær juice.. og biola har reddet meg ;)og plommer og druer ;) og knekkebrød.. sikkert blandinga av alt som hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjerringråd som har hjulpet meg m.fl.På kvelden legger du svisker i et glass med vann. Sammen med frokost spiser du sviskene og drikker vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...