Gå til innhold

Noen som har født i badekar??(samme som skravle)


sandra84

Anbefalte innlegg

Hei hei:)

Lurer litt på å føde i badekar eller få akupunktur, men som regel når man føder kommer det jo litt ekstra når man presser.. Ser for meg at det plutselig kommer duppende ting forbi meg...Også etterpå kommer jo morkaken og blod og greier, blir du liggenede i et lite blodbad da eller hvordan er det?

Har jo veldig lyst å føde i badekarr, men disse tankene skremmer meg lit, sambo skal jo være inne sammen med meg, han trenger jo ikke sitte å se meg bade i bæsj og bld og div... Sorry at jeg er litt direkte...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er førstegangsgravid, og har altså ikke født i badekar, men svarer likevel.. Jeg har lest boka til Gro Nylander, og ble da helt overbevist om at det ikke er bra å føde i badekar. Anbefaler å lese den boka. (Jeg vet at hun er litt hysterisk på det med amming, men hun er faktisk veldig flink også, bare overse ammemaset når det blir for mye..). Hun beskriver hvordan barnets brystkasse presses sammen i fødselskanalen, og hvordan de utvider seg når ungen kommer ut. Da vil det komme litt badekarvann ned i lungene og magen før barnet er over vannflaten. Og det medfører jo både ubehag og infeksjonsfare, særlig hvis "ting flyter rundt.." Jeg håper inderlig jeg får et rom med badekar, for det lindrer visst godt, men jeg skal opp før lillegutt titter frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg konkluderer med å ikke føde i badekarret men kanskje sitte der i tiden før... Men man vet jo aldri hvordan fødselen blir så det er jo vanskelig å planlegge.. :)

Skal se etter den boka etter påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gitt ut tre eller fire tror jeg. en første heter "gravid" eller noe sånnt, den har jeg ikke lest. Jeg kjøpte bare nummer to, tror den heter "Mamma for første gang". Der skriver hun mest om fødsel og barseltid og opp til barnet er ca et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må kjøpe den jeg også..

Er litt sent å kjøpe gravid bok nå... Skal jo snart presse gullet ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forrige fødsel hadde jeg lyst til å sitte i badekar på forhånd og fikk tilbud om det under åpningstiden, men akkurat da var det ikke fristende i det hele tatt, måtte bevege meg litt under riene, det var mye bedre å ta en varm dusj for meg...tror ikke det lønner seg å planlegge alt på forhånd, litt skummelt hvis man blir skuffet, man vet ikke hvordan man reagerer på riene eller på smertene m.m. Tror det er greit å være litt åpen og ta det litt som det kommer både i forhold til smertelindring og fødestillinger m.m.

Det var iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...