Gå til innhold

Ny her jeg!!


optimist..

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har vært innom denne siden å lest mange ganger uten å skrive noe...

Men nå har det gått nesten ett år siden jeg var gravid for første gang(mista desverre i SA i uke 7) og jeg har fått Pergo nå for å "få fart i sakene" som legen min sa..ved en blodprøve fant jeg plutselig ut at jeg ikke hadde hatt EL den mnd..og kanskje ikke andre mnd eller,hvem vet..

Men når jeg leser om dere som tar Pergo, så syns jeg at jeg har fått dårlig informasjon om dette..fikk bare beskjed om å ta dobbel dose på dag 4 når mensen kommer.

Når kan jeg egentlig forvente EL da??Når skal vi ha sex??Hvor ofte??

Jeg venter mensen i løpet av et par dager og syntes plutselig at jeg visste litt lite om Pergo og virkningen av den,og ser at her er dere mange som er i samme båt som meg, så jeg håper at noen kan dele noen råd og erfaringer med meg!!

Håper noen vil svare en "nykommer" som meg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og velkommen hit! :-)

 

Angående Pergo, så fikk jeg beskjed om dette fra min gynekolog:

Ta 2 tabl. Pergotime på dag 4 til og med dag 8. Ha sex annenhver dag fra dag 12-19.

Akkurat når el kommer er nok forskjellig fra person til person. Jeg tror jeg fikk el på dag 14 eller 15.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg og velkommen!

Regner med at det er en gyn som har gitt deg pergo.....

Jeg fikk beskjed av min gyn å begynne med dem på dag 5 regnet fra første blødningsdag, og ta det i 5 dager framover. Skulle ha samleie annenhver dag fra dag 11 til 20. Det er viktig at man ikke blir helt sexfikserte og har seg flere ganger om dagen da dette vil svekke sædkvaliteten. Jeg testet ikke for el den perioden men vet jeg har hatt det da jeg tok blodprøver på dag 23 som viste at jeg hadde hatt det. Tror det er individuelt når el kommer.

Dette er et preparat som stimulerer til eggløsning og produksjon av egg. Derfor ser man også økt tendens av flerfødser hos kvinner som har blitt behandlet med pergo.

Det er viktig at pergo innsettes og oppfølges av gyn..

Det er også en del bivikninger med pergo. Noen får ingen plager i det hele tatt mens andre sliter sikkelig med disse tab.

Du kan lese om dem på www.felleskatalogen.no

Bare sleng inn flere spørsmål hvis du har det.

Lykke til

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...