Gå til innhold

Angående folat og vitamintilskudd


Unnemor

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg litt? Til nå har jeg tatt GraVitamin og Triomega. På GraVitamin-pakken står det at dersom man vil fortsette med denne etter tre måneder, bør man rådføre seg med lege. Jeg slutter med denne nå, men fortsetter med Omega.

 

Er det noe annet jeg bør ta/noe dere kan anbefale? Tenker på vitamintilskudd. Kan opplyse at jeg spiser nokså sunt til daglig.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

I Danmark anbefaler de faktisk å ta ekstra folat så lenge man ammer så jeg har fortsatt med GraVitamin jeg. I tillegg tar jeg fettsyrer!

Lenke til kommentar

På apoteket sa de at jeg bare skulle fortsette å ta GraVitamin utover de tre første måndene av svangerskapet, så det har jeg gjort.

Lenke til kommentar

hei

 

jeg bor i danmark,,helsesøstra eller legen har ikke sagt noe til meg om at jeg skal ta ekstra folat så lenge jeg ammer.

 

jeg er gravid, å tar mulivitamin og kalk.

De på apoteket sa at det ikke var nødvenidig å ta gravitamin,at mulitivitamin er like bra(+ at man sparer noen penger)

mulivitamin inneholder den samme mengden folat,som er anbefalt å ta.

 

Lenke til kommentar

Hva slags multivitamin er det du tar da, siden det er billigere enn Gravitamin??? Gravitamin koster ca 95,- kroner for 3 mnd forbruk og den multivitaminen jeg har sammenlignet med fås kun i helsekost og koster 139,- kroner for 1 mnd forbruk, samt at det er 3 store tabletter man må ta per dag i motsetning til 1 stk Gravitamin for å få samme innhold!

Det er de danske helsemyndighetene som anbefaler folat under ammeperioden fikk jeg beskjed om:-)

Lenke til kommentar

den jeg har er kjøpt på apoteket.¨

ca150 kr for 200 tabeletter.(nesten 7 mnd,å man skal kun ta 1 tabelett)

så det er billigere og varer lengere enn Gravitamin.

den inneholder så å si det samme .

 

Jeg hadde selv en ganske lang diskusjon med de på apoteket.

å de fortalte meg at det var billigere å bare ta vanlig mulitivitamin.

Kan være jeg er blitt lurt. aner ikke.

men de er ganske "normale" der nede.

 

 

jaja.

 

du får ha en fin kveld , å god påske :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Da er det sikkert noe vi ikke har her i Norge, for her er multivitaminer med anbefalt folatdosering mye dyrere!

Uansett så har jeg nå Gravitamin for 6 mnd i skapet så jeg fortsetter å ta det jeg:-)

Ha en fin kveld du også og fortsatt God Påske:-)

Nå er det snart sengetid for store og bittesmå her i huset! Litt pupp og kos så er det natta, for noen få timer ihvertfall:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...