Gå til innhold

Farge håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dette noe en skal unngå når en er gravid? Mener å huske at det var ett eller annet der men har glemt det....

 

Skulle så gjerne ha fresha meg litt opp men vil selfølgelig unngå å gjøre noe for å skade knøttet..

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er helt greit så lenge du går til en proff og gjør det. Har lest at det kan være mye rart i hjemmefargene, mens frisørene vet hva de bruker...

 

Ble så dyrt å skifte ut garderoben etc. nå at jeg har utsatt mitt frisørbesøk, men det blir nok ved neste lønning :-) Tenker at striper iallefall ikke kan være farlig, for de trenger man ikke ha ned i hodebunnen... og uansett er det kanskje greit å ikke ha gjort noe slikt i 1.trimester når organer etc. dannes, men litt annerledes nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mine venninner har både farget og stripet håret mens vi er gravide.. Men vi har gått til frisør, da... Min frisør sa at det ikke var noe farlig i det hele tatt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tenkte det samme jeg også - at en er over den "kritiske" fasen liksom. Har bestillt time hos frisør for nå føler jeg meg helt jævli! Håret har jo ikke blitt klippet på vertfall 4 måneder, begynt så smått å få mage - å føler meg da småfeit, garderoben er gammel da jeg ikke ser vitsen i å investere da jeg blir større. Vi har ikke fortalt om graviditeten til folk enda, skal vente til ul om 2 uker - kler meg da i foholdsvis lite tettsittende klær. Kan du tenke deg, føler meg ikke akkurat som drømmedama for tiden! Men er kjempeglad for at vi er i lykkelige omstendigheter altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det hjemme (i forgårs faktisk...) mens jeg var gravid... spurte en venninne som er frisør og hun sa det gikk helt fint.. tror det går bra så lenge du ikke overdriver... (farger det flere ganger i mnd f.eks...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

 

Da kan jeg nyte frisørbesøket, investere i mammakler å gå å strutte gravid, nydelig og kry når vi endelig har fortalt det etter ul! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også veldig bekymret for dette i starten, og det hele fikk et veldig, veldig tragisk utfall ;-). For morro skyld fikk jeg lyst til å fortelle min lille hår-historie...

 

Før svangerskapet hadde jeg mellomlangt, bleket hår (er opprinnerlig mellombrun). Blekingen var opprinnelig veldig vellykket (selv om den var noe drastisk;-), men etter et par-tre måneder så det ganske sjabby ut med flere cm ettervekst. Da hadde jeg imidlertid oppdaget at jeg var gravid, og siden jeg var litt engstelig for absolutt alt de første ukene, ville jeg ikke farge håret eller bleke det på nytt.

 

I ren desperasjon bestemte jeg og kjœresten min at vi skulle klippe meg. Et skikkelig vilt innfall. Vi klippet begge to og brukte fargeskillet som utgangspunkt. På denne måten fikk jeg superkort hår, med maskinklippa nakke. Følte meg som en 12-års gammel gutt, men tok det med et smil.

 

Etter et par uker bestemte jeg meg allikevel for å farge håret (de blonde tuppene som vi ikke hadde fått bort gikk meg på nervene). Jeg kjøpte en hårfarge på apoteket uten amoniakk for å vœre på den sikre siden. Resultatet ble mørkebrunt, men dagen etter så vi at det var et skikkelig GRØNNSKJŒR i det da jeg kom ut i sola. Har aldri følt meg styggere på håret i hele mitt liv!!! Før jeg bleket håret i første omgang (bare få måneder tidligere) hadde jeg langt mellombrunt hår nesten helt ned til rumpa!!

 

Nå har det gått ca 4 måneder. Jeg har ikke vœrt hos frisøren ennå. Håret har blitt endel lengre, og grønnfargen er så og si vasket vekk. I mai har jeg bestemt meg for å gå til frisøren og få meg en fin klipp og en ordentlig farge (har villet vente til jeg fikk litt lengde på håret igjen, ellers var det liksom ikke noe å gjøre med det).

 

Jeg har imidlertid hørt i etterkant at DE FARGENE SOM BRUKES HOS FRISØREN IKKE ER SKADELIGE FOR FOSTERET. MEN MAN SKAL SI IFRA AT MAN ER GRAVID.

 

Farg håret ditt du.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, fikk meg et lite latteranfall...på din bekostning da dessverre cat..uffameg! Håper du blir tilfreds etter frisørbesøket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe litt komisk, men synes synd på deg! Kan ikke ha vært morsomt! Takk og lov for at det vokser ut igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...