Gå til innhold

huff, det er så stille her idag....


jeg&sambo er foreldre

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg vettu, parkert foran pc'n og på BIM også er det ingen her.Buhu:( Er alle dratt vekk på koselige påskeferier? Er det bare jeg som er hjemme og kjeder meg og er sur for at butikker er stengt og alle sosiale aktiviteter milevis unna...:(

(også bor jeg litt øde og da)hehe:)

Enenste gleden jeg har er å vaske, fordi vi driver å flytter.Blæh!Er helt sår på henda av å skrubbe! Skriv noen ord da vel, dere som er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke sant! Når vi endelig har tid til å sitte foran data'n har alle reist på ferie!

Jeg prøver å gjøre fornuftige ting, har satt en brøddeig, vasker klær, ser litt film (fornuftig?), hekler litt osv., men må jo innom og sjekke bim innimellom..... Dessverre lite som skjer mellom hver gang jeg er her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er like spennende å logge meg inn på bim å lese hva som står her hver dag=) bedre er det enn å være ute i regnet....

i dag er mannen ute på byen, så nå kan jeg sitte hele kvelden foran pc-en.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det, at det skjer så lite her. Skulle ønske det var masse spørsmål og fortellinger fra de som har fått plantet spire og sånn:)Selv har jeg lagt inn så mange innlegg om meg selv at nå skal jeg spare dere andre til når jeg har fått en positiv test eller uteblivende mens:)

Hvor i verden holder du til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter heeeelt i utkanten av buskerud, nesten i asker.

Min kjære har reist på hytta med gutta, og overlatt meg hjemme alene. Koser meg litt da, men savner litt...

Jeg går og venter på EL nå, etter tidenes korteste syklus. Jakter bare på EL-symptomer om dagen, syns det stikker i eggstokkene mine hele tiden jeg!

Når har du IKM og kan ta test da? Spennende å gå å vente sånn, litt for spennende til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Asker jeg. På Båstad. Også har jeg bodd i Bærum i 12 år.Men nå er jeg helt på Vestlandet. Jeg har ikm den 16. så håper den uteblir da:)Har heldigvis ingen tester hjemme, sånn at jeg skuffer meg selv på forhånd!:)For det er det jo mange av oss som gjør har jeg forstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten like bra å ikke ha tester liggende av og til. Jeg har bestilt meg 21 nye EL-tester, i tillegg til de 6 jeg har fra før, så jeg kan virkelig boltre meg i tester fremover. Denne gangen skal jeg finne EL før den er over..... Bomma totalt forrige pp, så var ikke noe spent før IKM (som egentlig er i dag, men tanta kom en hel uke for tidlig).

 

Båstad vet jeg ikke helt hvor er. Mest kjent i Heggedal, Dikemark og rundt der. Ville egentlig kjøpe hus i Asker, men det var litt dyrt så vi havnet i Lier i stedetfor. Flott her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi hadde sex både dagen før, under og etter EL så jeg er jo litt håpefull da. Pluss at jeg ikke har fått de velkjente mens- symptomene enda og det tror jeg er et godt tegn:)

Jeg har en venninne fra Heggedal, Camilla. Men nå bor hun ved Sætre ett sted tror jeg. Er fint i Lier og. Digg med dtort shoppingmall. Det savner jeg her jeg bor. Må kjøre 7 mil inn til Bergen for å få skikkelig shoppa:)

Hvilken prøveperiode er dere i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her også,, Har vasket leiligheten i dag, og baker nå sjokoladekake,, for svigers skal komme på kaffe.. De kommer kl.18.00 Så da stikker jeg herfra.. Men vi har bare hjemme planer denne påsken,, så jeg kommer til å fortsette å være fast på-logger på BIM i påsken... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:)vi trenger alle vi kan få!så koselig å få kaffebsøk.har du ett godt forhold til svigermoren din eller er det sånn at du har tatt en BB Jessica?Gjemt rygghår i kaka?hehe:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bor rett ved Liertoppen, det er veldig greit. Men litt kjedelig når men er mye der, så liker å dra andre plasser for å shoppe. Masse muligheter for det rundt her, trenger jo ikke dra så langt akkurat.

 

Jeg har gitt opp å telle prøveperioder, men må vel nærme meg 20 nå. Har iallefall prøvd siden juli 04, altså i 21 måneder. Litt lei.....

 

Høres ut som om dere har fått det til å klaffe med EL, ja, så da er det vel bare å vente i spenning. Jeg aner ikke om EL vil komme på dag 14 som i forrige syklus, eller rundt dag 20 som det vanligvis pleier, så skal snart begynne med EL-tester. Så får jeg heller teste i et par uker om det er det som må til. :o) Får bare håpe den kommer iallefall, gjør ikke alltid det.

Hvor lenge har dere prøvd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjeder meg også litt hjemme.... Hadde besøk fra en venninne fra Bergen tidligere i dag, og det var veldig hyggelig. Resten av påsken har jeg særdeles få planer, MEN burde selvsagt rydde rommet til junior på 8 mnd (er fortsatt et roterom selv om han sover i sprinkelsengen der inne, stakkars)... Har alltid mange planer og ønsker for hva som burde bli gjort når jeg (og mannen min) har fri, men ikke alltid vi får gjort noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kos å ha venninner på besøk:)Savner mine venninner som jeg flyttet fra for 2 år siden og har nesten ikke sett de siden da. Så man må ta vare på de man kan!:) Planlegger dere et barn til?Ser du har en på 8 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har suuuupergodt forhold til svigers... Svigermor er så snill og herlig. De er pensjonister begge to. Og de ville gjerne spare oss for barnehage-strevet. Så det er de som passer 1åringen vår nå som jeg har begynt i jobb igjen.... De kooooser seg sånn med henne.

 

De savnet henne nå, for mannen har vært hjemme denne uken og hatt henne hjemme med seg.. Så i dag fikk svigers henne ut til seg igjen, de etterlyste henne i går,, *ler* Så da har jeg benyttet anledningen til å gjøre stor rengjøring. Og nå baker jeg altså kake, så kommer de tilbake med skjønningen vår til oss.. Og får kake og kaffe som lønn for at de gadd å komme med henne i regnværet.. *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Louse77!

Grattis med at prøvinga endelig har startet. Nærmer deg EL snart eller? Har egentlig et par EL spørsmål til deg, så det er fint at du skal være her i påska... hehe. Lurer bare på hva som kan få lutealfasen til å bli kortere, og om det er vanlig at det skjer en gang i blant. Har så veldig rar syklus nå, skjønner du. Først EL en uke for tidlig, så kom tanta bare 7 dager etter EL. Hadde HSG-røntgen, lurer på om det kan ha hatt noe å si... Eller Dong Quaien som jeg har tatt?

Hehe, du har liksom blitt oraklet vårt, når det gjelder EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har alltid ønsket oss to tette. Mistet desverre nr 2 i SA for en drøy uke siden, så nå prøver vi videre. Har ganske lett for å bli gravid (full klaff på første forsøk med junior, denne gangen fikk jeg klaff i 22 pp, men så kom SA'n), så håper det ikke tar så alt for lang tid nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ett kjempegodt forhold til svigersene mine, selv om vi ikke er gift enda da:)Og det er godt, for jeg har ikke noe forhold til mine egne foreldre, så da er det godt å bli "adoptert"inn i en annen familie:)

Hørtes godt ut m kake. Lurer på om jeg skal gå å lage noe selv jeg. Har noe muffinsposer i skapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Zoomer at du mistet i SA. Misunner deg ikke det. Håper det ikke skjer m meg, sier jeg bare! Men får håpe at du får napp igjen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en skikkelig nedtur... Prøver å se fremover, så har begynt med el-testing (kjøpte en hel bunke hehe), for aner ikke når jeg får el neste gang. Legen sa det var ingenting i veien for å prøve på nytt igjen med en gang, så vi håper det klaffer med en gang :o) Denne gangen kommer jeg nok til å ta det litt mer med ro når/hvis jeg får positiv graviditetstest, men hadde ingen god "magefølelse" denne gangen pga mye smerter. Forrige gang var jeg oppblåst og hadde livmor-strekking (med junior), men ingen store smerter, som jeg hadde denne gangen... Denne gangen stakk det vondt i den ene siden omtrent hele uken jeg visste jeg var gravid - så mistet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er virkelig lykkelig for at prøvetiden er her nå.. Jeg har lange sykluser før el,, jeg er på dag5 nå i syklusen nå og må vente i 19 dager på el enda,, Men men..

 

Det er nok ikke helt uvanlig at lutealfasen kan bli kortere sånn av og til,, men som regel er det bare 2 dagers forskjell i den fasen...

Jeg kjenner ikke til Dong Quai, men vet at enkelte helseprodukter skal IKKE tas etter el har vært,, de kan påvirke systemet.. HSG røntgen skal tas før el, og hvis det er gjort da skal ikke den påvirke resten av forløpet på syklusen din..

 

Jeg antar at denne korte lutealfasen din bare var et engangstilfelle.. påvirket av ulike hendelser..

 

Ja, jeg er liksom blitt el orakel jeg,, begynner å lure på om jeg skulle nevne meg selv til administrasjonen her, og få betalt for rådene jeg gir.. *ler*

 

Lykke til videre, satser på at alt er i rute igjen hos deg neste syklus.. og at du får klaff da!!!!!!! (Nå stikker jeg,, svigers dukker opp hvert øyeblikk)

 

Klem :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle fått deg egen spalte i ekspertsvar eller no?? Hehe. Vi er glad for at du gir oss gode råd heeeelt gratis, så selv om du blir gravid med en gang må du ikke forlate oss helt.

 

Glemte jo helt at jeg hadde satt en brøddeig, den var på god vei ut av bollen sin. Nå skal de stå og heve og bli store og fine! Fikk lyst å bake noe mer jeg, men vet ikke helt hva. Noe med sjokolade tenker jeg.... :o) Eeeeeeelsker sjokolade!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Svigers er ikke kommet enda)

 

Egen spalte betyr ansvar.. så jeg tror jeg bare fortsetter å gi råd sånn helt gratis jeg... *smiler* Da har jeg ingen press på meg.. Jeg skal love å ikke forlate dere med en gang OM jeg skulle bli gravid raskt..

 

Måtte le når du fortalte om brøddeigen som var på vei over kanten.. Godt at jeg ikke er den eneste som kan glemme ting på kjøkkenet.. Gikk bra med kaken heldigvis,, satt på timer-ur...

 

Jeg også elsker sjokolade!! Kirsty2 sa at det var bra for fruktbarheten, så da slutter jeg i alle fall ikke med å gomle sjokolade nei.. hihi

 

Ha en fortsatt fin kveld MaybeMe? !!!! Klem :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så inspirert, så måtte trå til og bake en sjokoladekake jeg og..... Gjett om jeg skal kose meg i kveld, alene med en hel kake! Får spare litt til han som kommer hjem fra hyttetur i morgen da, hehe.

Nå skal jeg bare steke kaka, så brødene mine. Effektiv i kveld, ja!

Men etterpå må jeg rydde.... :o( Ikke like morro det, men det må vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...