Gå til innhold

Har så utrolig stor respekt for dere som føder/skal føde/har født.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uutholdelig smerte, klipping, revning nesten helt bak, sying etc. , redd for at sex'n ikke skal bli det samme - jeg kommer nok aldri til å bli modig nok til å føde barn. Har lyst på barn, men det klikker i hodet - og tenker alt for mye konsekvenser. Vet det bare er tull, men skulle ønske det var noen fantastiske jordmødre/leger som kunne bli redningen. Har så utrolig stor respekt for dere som føder/skal føde/har født.

 

God påske alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God påske til deg også. Hvis du vil ha barn, tror jeg du skal prøve å få fastlegen din til å skrive en henvisning til kvinneklinikken der du skal føde. For å prate med folk med god peiling. og som kan skape et godt miljø rundt deg, om du kommer så langt at du tør bli gravid. jeg hadde en, iflg jordmor, traumatisk første fødsel. Å har nå fått så god oppfølging på kvinneklinikken der jeg skal føde. At jeg er sikker på dette kommer til å bli en helt annen fødselsoppllevelse. Sykehusene har blitt masse strengere med keisersnitt. Men de gjør det de kan for å hjelpe fødselsredde.Med smertelindring og likegladhet. Håper du en dag ordker å føde ditt barn. Etter på er det utrolog fantasisk. Å jeg føler meg faktisk veldiig stolkt overå ha født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uutholdelig smerte, klipping, revning nesten helt bak, sying etc. , redd for at sex'n ikke skal bli det samme..."

Er du ute etter å skremme livet av oss stakkarer som allerede gruer oss til en smertefull fødsel.. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg

tenkte mye på nøyaktig de samme tinga som deg før jeg ble gravid og må si det er ikke bare bare. MEN jeg ønsket meg barn og var så heldig å bli gravid og jeg så jo folk rundt meg som fikk barn og var lykkelige så jeg tenkte, det kan jo ikke være så ille.

helt riktig tenkt. med blandede følelser kom dagen da jeg skulle føde og skal si det var flere kvinner som skrek og bar seg og jeg tenkte , ja nå går det galt. det var ikke det mest avslappende jeg har gjort men så absolutt noe verdifullt og jeg kom meg gjennom hele fødselen uten et eneste skrik. for det er ikke så ille som enkelte kvinner vil ha det til. det er vel kvinner som først og fremst vil bli sett på som helter for å ha klart en fødsel og skriker etter oppmerksomhet. glem det.

andre gangen jeg føda ble det m akutt keisersnitt. og nå er jeg i 15 uke av mitt tredje svangerskap og gleder meg sinnsykt til dagen kommer og jeg skal føde. og jeg håper inderlig jeg kan føde vanlig og ikke m keisersnitt. keisersnitt er det eneste som jeg ikke anbefaler i det hele tatt hvis muligheten for å føde vanlig er tilstede.

det er det som gjør sinnsykt vondt , dvs tida etter operasjonen. en vanlig fødsel er mye bedre og man får jo så mye hjelp underveis at du raskt glemmer alt.

 

jeg er selv født og oppvokst i tidligere jugoslavia og har sett mange skrekkeksempler på hvordan helsevesenet ikke har tid til å ta seg av alle fødende som følge av for mange kvinner som føder. det ender da med at de blir lagt inn i en slags boks/bur liknende greie der meningen er at man skal ligge og bære seg til fødselen er over uten noen hjelp eller omsorg. DET må være jævlig og det er slik både min mor og min svigermor har født sine barn i sin tid.

og når jeg ikke tok skade av å høre på dem så ...

og det at du revner ? det er bullshit. du kjenner det uansett ikke. man er så bedøvd at du kunne godt ha sunget julesanger av pur glede. hehe

og sexlivet? tro meg lille venn mitt sexliv ble mye bedre. man er jo mer moden etter en fødsel , finner ut hvordan kroppen fungerer, og vokser med rollen videre derfra.

så mitt råd er , hvis du ønsker deg barn bare gjør det. bli gravid og du vil forstå at det er det skjønneste som kan skje i en kvinnes liv.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefint innlegg mirsal : )

Har selv angst for fødsel og tenker ofte om KS er det riktige for meg. Dine ord beroliget meg og har fått meg på andre tanker.

Hilsen Oslo frøken med termin 9 des : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

heisann henriel

hyggelig at du syns det.

forstår angsten din, har jo vært der selv en gang og jeg er glad du har kommet på andre tanker enn keisersnitt.

sats på vanlig fødsel og du vil forstå hva jeg mener.

hilsen snart trebarnsmamma 78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...