Gå til innhold

noen m migrene?


2barnsMamma28

Anbefalte innlegg

hei! jeg er i min 9 uke, og har til nå vært plaget m opp til 4/5migrene anf i uka. dette handler ikke bare om vondt i hodet, jeg mister følelsen i halve kroppen, ser bare flimmer om j i det hele tatt ser noe, mister tale-evnen, forstår ikke hva folk sier til meg, spyr , og har vondt i hodet. dette varer fra ca 6 timer til ett døgn, men blir sinnsykt sliten dagen etter uansett. dette tar på, og j er redd dette skl vare hele svangerskapet. jeg har vært plaget av dette siden j var 6 år, men i gj.snitt hver 3 mnd. m nå er det helt forjævelig, hvor ofte det kommer. jeg blir super deprimert av det, for jeg orker jo ingen ting mellom anfallene heller nesten. noen som har hørt om lignende plager?

trenger sårt noen råd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg så utrolig godt..huff,anfall nesten hver dag er jo som du sier helt for jævlig..*sukk*.

Jeg snakker av egen erfaring,da jeg har hatt dette siden jeg var 9 år.Det har blitt en god del bedre med årene,men lurer på om det får utslag ved graviditet hos meg:/

Du bør ta kontakt med legen din for å samråde om eventuelle tiltak-det går jo ikke an for deg å gå slik uke etter uke.Man er jo 100% ufør når man har anfall-man klarer jo hverken å utføre oppgaver eller tenke klart..

Kontakt lege umiddelbart etter påske.Det er ikke uvanlig at migrenen kan akselerere i svangerskapet.

God bedring og varme tanker til deg:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig plaget med migrene .jeg har fått utskrevet pinex forte som jeg skal ta for å stilne litt av smertene.Kan ta opp til 6 pr dag.Dette er i sammarbeid med en nevrolog.Er 9+3 idag.Kan ikke ta vanlig migrene medisin.Klarer å fungere noen lunde.Men er ganske dårlig.Hjelper ikke på hodepinen at jeg brekker meg mye og ofte hver dag.

Ønsker deg god bedring.Råder deg til å snakke med en lege som kan gi deg noe for smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har hatt migrene siden jeg var liten.....

men forrige svangerskap slapp jeg unna.....heldigvis det var noen nydelige mnd det!!!!

har vært litt plaget med hodepine i begynnelsen av dette svangerskapet

er også i uke 9 nå.men ikke noen volsome migrene anfall,har hørt at man kan bli bedre eller værre av svangerskap p.g.a hormonene

pass på å spise 2-3time drikk godt med vann MASSE vann!!!!!!

råder deg å ta kontakt med lege(det er visst et migrene senter i vika tror jeg oslo eller akerbrygge er ikke helt sikker....de har spesialisert seg på migrene)LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er også min migrene. Kaster ikke opp hver gang, men når jeg gjør det har jeg gjerne anfallene minst ett døgn kanskje i tre døgn. Jeg har vært igjennom 2 svangerskap tidligere og kan ikke huske at det var noe verre da. Jeg har hatt ett anfall i dette svangerskapet og tok en pille som heter Migea og som hjelper meg, men da visste jeg ikke at jeg var gravid. Legen mener at jeg slipper lettere unna nå når jeg er gravid og har sagt at jeg skal ta Paracet. Jeg krysser fingrer for at det skal fortsette å gå like bra. Jeg må passe på å få jevnlig mat, drikke, nok søvn, ikke for mye sol, vind, kulde, unngå for mye stress. Håper det går bra med deg. Kan også anbefale en organisasjon som er for de med migrene og som kaller seg skrustikka. Der er flere leger og mange som har forskjellig type migrene. Ønsker deg lykke til. Jeg er forresten 9+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...