Gå til innhold

Prøve eller ikke prøve?


yess!!vi blir 4 i februar:-)

Anbefalte innlegg

Jeg har el i disse dager og jeg er veldig i tvil om jeg bør bli gravid nå...

 

Saken er den at jeg begynte på Levaxin for 6 uker siden (medisin for lavt stoffskifte) og jeg føler meg mye bedre allerede :-)

Vi har prøvd iherdig å bli gravide siden mai ifjor, vi hadde en sa i uke 10 i mars ifjor og har siden da ikke blitt gravide. Dette pga min tilstand (ubehandlet hypothyreose).

Har veldig lyst å bli gravid nå, men det er kanskje lurt å vente til jeg har vært hos legen igjen (skal i slutten av april for å ta nye blodprøver).

 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette...Kanskje er det noen som er i samme situasjon? Hva gjør dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vent. Selv om önsket er stort, du vet ikke om du er riktig instillt, om tsh er lav nok, eller evnt for lav.

En maaned eller to maa det da väre verdt for aa redusere faren for SA og ikke minst, öke mulighetene for at det klaffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg må si meg enig med lidynatt. Vet at det er vanskelig å vente men tror det er enda værre å miste. Det er viktig at tsh er på det nivået det skal være når man skal bli og er gravid. Flott at du har kommet i gang med medisiner men det kan tenkes at du trenger høyere doser enn du nå har fått, samtidig som det kan være riktig med den mengden du har fått. Derfor er de neste blodprøvene så viktige.

Lykke til!

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

 

Jeg vet jo innerst inne at vi bør vente litt, men likevel...

 

Vi kommer nok til å vente, jeg har allerede hatt 2 SA pga av hypothyreosen, og det er nok:-)

Samboer kom hjem på tirsdag etter 2 uker borte på jobb, gjensynsgleden var stor, så det gikk som det gikk. Men,vi får prøve å holde oss i skinnet de neste mnd og satse på de sikre periodene...

 

Lindynatt:

Jeg har forstått det slik at du har litt greie på skjoldbruskkjertelsykdommer. Jeg hadde i -99 en tsh på 2,2 og en ft4 på 9. Har en sønn som ble født i 2003.Hadde et veldig bra svangerskap,men etterpå ble jeg gradvis verre. Hvordan er dette mulig når jeg allerede da hadde symptomer på hypothyreose? Kan prøvene ha blitt bedre etter -99? skjønner ikke dette helt...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke umulig å bli gravid og at ting går bra når tsh er for høy.

Men sjansene for at man blir gravid/sjansen for SA er høyere.

Er jo mulig du ble verre etter graviditeten...

Jeg vet kun litt overfladisk om dette "for sikkerhetsskyld" men siden jeg har normal tsh har jeg ikke lest side opp og side ned om temaet.

Ville søkt på nett jeg.

I tillegg må ikke en SA bety skjoldbrukskjertelen, SA skjer også pga genetiske feil som da også kan treffe hvem som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...