Gå til innhold

min lille Leah er født


beth78 snart3

Anbefalte innlegg

lørdag kjente jeg noen kynnere med litt mens smerter og litt vondt i ryggen. tenkte at det var nok bare noen vonde kynnere, og at det ville gi seg utover dagen.

vi fikk familie besøk og da jeg hadde hatt et par vonde tak sa jeg til mamma at jeg trodde kanskje det kom til å skje noe snart.

ingen trodde noe særlig på meg siden jeg var så rolig og ikke hadde særlige smerter.

samboer og datteren vår skulle kjørte besøket hjem mens jeg skulle rydde.

10 min etter de hadde reist gikk jeg på do, og til min store overaskelse var jeg begynt å blø. ringte sambo og sa han fikk komme seg hjem med en gang og ta med en barnevakt.

ringte så føden og de ba meg velge om jeg ville ned eller ikke.

hadde bare noen lette rier hvert 20 min så jeg valgte å bli hjemme.

begynte å ta tiden på riene. de var uregelmesige, kom med 10 og 20 min mellomrom. de kjentes godt men jeg syntes ikke det var vondt.

kl 22 ringte jeg føden og fortalte at riene hadde begynt å dabbe av. kom nå hver halv time.

fikk bare beskjed om å ringe om det skulle ta seg opp.

da kl ble 23.30 fant jeg ut at jeg like godt kunne legge meg. sovnet, og våknet igjen kl 00.30 med en vond rie.

nå kom de hvert 5 til10 min.

tenkte at de sikkert kom til å forsvinne igjen så jeg la meg for å prøve å sove.

klarte selvfølgelig ikke det, og da klokka ble 02.45 fikk jeg en rie som var så vond at jeg ropte til sambo at han måtte våkne. i det samme gikk vannet.

løp krokrygget ut på badet og der kom det fostervann og slimpropp rett i do.

ringte føden og de sa jeg skulle komme ned.

riene ble bare vondere og vondere. vi satte oss i bilen, lille jenta vår våknet av alt styret, men var rolig og ville vinke til mamma og pappa sammen med bestemor.

på veien til sykehuset kom det kraftige rier med 2 min mellomrom.

sa til sambo at han måtte kjøre på rødt for jeg følte babyen var på vei ut.

kom på sykehuset kl 03.15 der jeg ble lagt til ctg reg.

sa til jordmor at jeg følte litt pressing.

hun skjekket åpningen og den var 6 cm. hun sa at babyen kom fort ned i bekkenet og at det var derfor jeg kunne få en trykke følelse.

ble så lagt inn på fødestue. fikk noen grusome rier så de gav med lyst gass. det var helt fantastisk!!

2 rier etter funket den ikke. sa igjen jeg måtte presse men jordmor syntes det var tidlig. hun tok av meg netting trusa og så jeg hadde begynt å blø, og at det var full åpning.

begynte å presse med det samme og etter 4 trykk kjente jeg hodet mellom bena. det var fryktelig vondt for jordmor holdt igjen og ba meg bare puste ikke presse. veldig lett!! et par min senere kom den flotte jenta vår ut. det var rene lykken å se det nydelige barnet ligge på magen min. Leah var 51 cm og 2970g og 32 rundt hodet. ikke så stor men utrolig vakker!!

fra riene begynte å bli smertefulle og regelmessige til vidunderet var ute gikk det bare 3 og en halv time. smertefullt ja, men verd det, absolutt.

lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med Leah! :o) prinsessen vår skal hete det samme. men Leah Amalie da :o) hihi kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med prinsessa, det gik jammen fort... kos dere masse vidare og god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...