Gå til innhold

kjenner jm om man er moden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jm kan kjenne om man er moden.

 

Min jm kjente på meg for noen uker siden og sa det beg. å modnes. Er nå i uke 36.

 

Hun har heller ikke GU stol og trenger ikke det for å kjenne. Ligger på den vanlige benken jeg og hun gjør det der.

 

Så bare spørr jm di om hun kan kjenne på deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lurt veldig på dette..om jordmor kjenner når man er moden og det er gynekologisk? Jeg kan bare be henne om det asså? eller er det vanlig prosedyre? Liker ikke legen min i det hele tatt, så hadde vært fint om jm kunne gjort det faktisk.. Når det gjelder "stripping", er det legen som må gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev gjør ihvertfall min jm dette. Jeg spurte henne for ca 2-3 ukersiden jeg da, for jeg ville vite om det var noe modning på gang. Jeg trengte ikke kle av meg. Dro bare buksa ned og hun står ikke å kikker "rett hjem" om dere skjønner..

Ang stripping så har jeg ikke spurt om det enda, men skal spørre neste uke, for hun gjør det også. Gjorde det i forrige sv på meg og gjør det nok nå å.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Høres ut som en fantastisk jormor du har. dette er helt ukjent for meg og JM har aldri nevnt dette. Mest sanns fordi hun ikke gjør noen av delene. Synd at det sakl være så stor forskjell på JM og deres kompetanse. Neste gang skal jeg gå til privat. Har fått elendig oppfølging av både JM og lege. Utrolig dårlig faktisk.

men takk for svar( til tross for at det ikke var meg som var hovedinnlegger) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kan kjenne om du er moden... når du kommer på føden er det jo som oftes jordmødre som sjekker det meste og bistår under fødselen. Så helt normalt at de sjekker dette. Jeg var moden i uke 33 forje gang. Denne gang har jeg ikke sjekket. Jordmor kan sjekke dette på en vanlig kontroll, du sitter eller ligger på benken.

 

Når det gjelder stripping har jeg fått beskjed om at dette utføres av jordmor eller fødselslege (sikkert vanlige gynokologer også)- dette fordi det kan oppstå komplikasjoner, da det kan ligger blodårer i veien. Stripping er visst litt ubehagelig og kan gjøre litt vondt. Man fører en finger inn gjennom livmorhalsen og varsomt løsner fosterhinnene fra livmorveggen på innsiden, akkurat rundt åpningen.

 

Lykke til!

 

God Påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA JEG HAR EN FANTASTISK JM.

Hun følger meg tett opp pga div komplikasjoner og er der for meg 24 timer i døgnet. Og har vært det i hele svangerskapet mitt.

Er helt enig at det er synd det er så stor forskjell rundt om.

Bor på et lite sted jeg og vi har bare denne en jordmora i vår kommune. Har også en like fantastisk fastlege som er der hele tiden for meg, så jeg føler meg kjempeheldig. De to stiller opp når som helst og det betyr ALT for meg. Selv nå når de har ferie kan jeg bare ringe så stiller de opp. Utrolig fantastiske mennesker..

 

Mange anonyme men men.. Håper dere sorterer innleggene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ikke vondt når de bare fører opp fingrene? dytter de inn. hørt fler si det er vondt. blir redd jeg. hvor mange fingre dytter de inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det å si om man er moden eller ikke?

Betyr det at man kan føde før tiden, eller hva forteller det oss?

Og hva merker de det på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ble litt uklart for meg også, har lurt på mye av det samme... Hva eksakt gjør jordmor\lege for å se om man er moden? Ser hun utenpå kjønnsorganene eller putter hun fingrene inn og kjenner inni? Dumme spørsmål kanskje men jeg har aldri født før og kan virkelig ikke fordra gyn undersøkelser, blir helt svett bare jeg tenker på det.

Min jm er ikke en person jeg vil ha plukkende i underlivet for å si det mildt. Er dette noe hun evnt vil foreslå selv og jeg motvillig må\bør takke ja til??

Ble litt engstelig nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg svarte på dette om at min jm har gjort det på meg, så var det av eget ønske.

Jeg vet ikke hvilken praksis andre jm har ang dette så jeg må bare forholde meg til jm mi.

 

Vet ikke helt åssen jeg skal forklare dette jeg.

Men hun kjente på meg innvendig, fører fingre inn for å kjenne om det er stramt eller mykt og hvor mange fingre hun får inn (hvis hun får inn noen i det hele tatt eller om mormunn er helt lukket)Når en nærmer seg fødsel, så skal mormunn mykne for at en skal utvide seg for at baby'n skal komme ut.

 

Det er jo ikke akkurat godt da, men hun er rask så det går greit syns jeg ihvertfall. Å jeg har en jm jeg stoler på og som er helt enestående på alle vis,så det er ikke noe problem for meg i det hele tatt.

 

Første gangen jeg ba jm om dette for jeg var litt redd en stund for at baby'n var på tur ut alt for tidlig og sist hun kjente var det for at jeg hadde hatt endel ubehag i magen og lurte på om det var smerter pga modningsprosess.

 

Jeg vil gjerne vite hvordan det ligger ann, da jeg skal sette igang fødsel en stund før termin. Så derfor syns jeg det er greit om jm sjekker meg.

 

Det er jo sånn de gjør for å kjenne hvor stor åpning det er under fødsel å.

Når en er på sykehuset får å føde er jo dette noe en må igjennom. for de kan jo ikke vite hvor dstor åpning det er ellers.

 

Men dette er jo ikke noe en må i det hele tatt før en er i fødsel, så dere trenger ikke engste dere for det på vanlige kontroller..

 

Håper dere som lurer ble litt klokere, hvis ikke får jeg håpe noen andre vet mer enn meg.

anonymtoday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...