Gå til innhold

Sykehusbagen


godungene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pakk det du ville tatt med om du skulle reise bort..og legg frem det du er usikker på, så kan noen hente det for deg om du skulle trenge det..

anbefaler å ta med lipsyl og fuktighetskrem..det er veldig varmt på føden...slippers/tøffler, ladder til mobil, ekstra batteri til fotoapperat evt ladder..penn og papir for å skrive opp hvem som gir gaver og hva babyen får...osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ta med følgende:

 

Klær som er romslige og lette å amme i (morgenkåpe/joggedress), bind (gjerne nattbind pga endel blødning etter fødselen), klær til barnet til hjemreisen, toalettsaker, slippers til dusjen, ammeBH og innlegg, behagelige truser, sokker, film/batteri til fotoapparat, evnt småpenger til telefonen på sykehuset.

 

NB! husk Helsekort for gravide, blodgruppe og RH lapp.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Håper at om noen vet om det lille x tra så si fortsatt fra. Gjerne erfaring fra hva man ikke tok med, men savnet voldsomt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig likt nick!

 

Jeg har med toalettsaker, masse "kjiipe" maxi truser (fikser ikke engangstruser så har shoppet billige bomullsunderbukser jeg kan kaste senere). Gode BH'er. Ammegenser, morgenkåpe, myke gode bukser.

 

Skal også ha med tøfler, kremer og såpe/ intimservietter og bind. Mobil og musikk er selvskrevne. Tar også med en bok til å skrive ned tanker og info.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Har termin etter deg og er førstegangsfødende, så har like lite erfaring som deg,men har fått tips om å ta med noen søte små luer til babyen, for det er visst vanlig at den lille har på seg det store deler av den nyfødte tiden.

 

Lykke til!

 

:0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med et par hvite joggebukser..men det var bortkastet..hvem vil vel gå i det hvis man har på stort bind og blør endel den første tiden..ler litt av det nå da..

Kjekt med noen gode store t-skjorter !

Husk ammebh som er litt større enn det du bruker til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har allerede fått bruk for min bag selv om jeg ikke har født ennå. Måtte ligge inne til observasjon noen dager pga mulig svangerskapsforgiftning. Bra jeg hadde pakket den god tid før termin fordi jeg hadde ikke hatt god tid på meg før vi måtte kjøre. ;-)

Noen tips mulig litt utenom de vanlige, kanskje mest ment til de som kan havne i samme situasjon som meg.

- Har du halsbrann, ta med det som pleier å fungere for deg

- Ta med nesedråper hvis du bruker det for tett nese

- Øreplugger hvis du har problemer med å sove med støy i rommet (personer som snorker f.eks..)

- Sjekk at slippersene faktisk fremdeles passer. Sambo måtte ta med sine til meg dagen etter fordi beina mine er så hovne..hihi

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg tok med altfor lite sokker. Jeg svettet noe forferdelig på beina etterpå. Ville helst bare gå i føttene, men pga hygiene og slikt så måtte man i hvert fall ha slipperser og ble svett uten sokker også, så da foretrakk jeg sokker.

 

Lykke til!

 

Ps: Hvis du ikke bor for langt unna sykehuset så kan jo sikkert samboeren din hente hvis det er noe du skulle glemme. Vi er heldig sånn sett. Bor nærme :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...