Gå til innhold

Oktober: Førstegangsmammaer - hvor mye mage har dere? (uke14)


Sarah77

Anbefalte innlegg

 

Begynner magen deres å synes?

Hvordan er magen når dere ligger på ryggen?

 

Jeg er 13+5 og magen er litt større enn hva den var. Litt hardere over skambenet og der går det litt ut, og bulken rekker helt opp til navlen.

Når jeg ligger på ryggen detter den helt sammen igjen, da kjenner jeg ingen bul i det hele tatt.

Hvor ligger livmora i uke 14 da tro?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen har akkuratt kommet over bekkenet og det vil nok være en stund før den synes helt ordentlig. Det at den synker sammen når du ligger på ryggen høres kjent ut. Du er 5 dager lenger enn meg og jeg kjenner det på samme måte, selv om bulken er opp til navelen er det sjanger for at dette er tarmer som blir presset litt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 15, og magen syns ikke i det hele tatt :( den er litt hardere bare. Skulle ønske den snart kunne vokse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 14 og merker ikke mye til mage..kanskje vokst pittelitt..

gleder meg også til mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 uker i morgen, og har en bitte bitte liten mage, ser egentlig bare litt feit ut;) men det er såpass at jeg ikke får igjen de fleste av buksene mine. Den kan godt vokse litt mer snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 16. uke og føler enda ikke jeg har fått noe mage.

Når jeg står opp om morgenen der i mot, står magen rett ut, da ser jeg skikkelig gravid ut! Men etter jeg har tisset går den inn igjen.

Hallo!! jeg har jo ikke så stor blære at jeg fyller hele magen da. hehehe

 

Mamma forklarte dette med at blæra ligger utenfor livmora så den blir presset ut...dette hørtes jo logisk ut, men jeg kan jo enda ikke se livmoren:/ Føler bare magen er fylt med fett for tiden...

logisk nok er vel dette sikkert bare tarmene. Men hvor gjemmer livmora seg...?? Finner den ikke enda jeg...syns det er på tide den viser seg snart altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 14+4 og har alltif vært slank, så det viste rimelig fort på meg. Får ikke igjen de vanlige dongeribuksene mine.. Men folk som ikke kjenner meg tror nok bare at jeg ikke har trent magen på ei stund :) Men jeg ser det veldig godt selv da.

Den harde kulen nederst på magen ( livmora ) forsvinner når jeg legger meg på ryggen, men kjennes godt når jeg står og klemmer litt inn. Jeg har så lyst å kjenne LIV!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23.okt, så tror jeg er i uke 12 / 13 nå. Det begynte å vises for ett par uker siden en liten kul nederst på magen, og nå har den vokst litt. Men folk som ikke kjenner meg veldig godt kan nok ikke se graviditetstegnene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...