Gå til innhold

Kan man bruke olje som glidemiddel?


Spirevipp med go`gutten

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at svømmerne har vanskelig for å komme frem i glidemiddel, og at spytt heller ikke er særlig bra.

 

Men hva med olje? Vi har brukt naturel masasjeolje denne pp, er det noen som har hørt noe om det også er dårlig å bruke som glidemiddel?

Kom til å tenke på det nå, vil jo ikke ødelegge sjangsen vår denne pp.

Jeg er ikke særlig hysterisk av meg, men det hadde vært fint å vite hvis noen har blitt frarådet å bruke olje. Eggehvite er det ikke aktuelt å prøve, for de som hadde tenkt å anbefale det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olje ødelegger den naturlige pH balansen i skjeden. Dette kan gi deg soppinfeksjone og det ødelegger også for den prosessen sæd-cellene "skal" gjennom når de møter miljøet i skjeden.

 

Hva med å bruke litt lenger tid på vorspiel eller bare ta litt glidemiddel helt ytterst rundt åpningen? Bare prøve å minimere det liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har ikke brukt mengder av det, ca en halv ss (kanskje ikke så mye engang) som jeg har massert inn litt rundt åpningen, har liksom ikke smurt innvendig for å si det sånn. Er litt obs på at jeg ikke bruker så mye i tilfelle det ikke er bra, så jeg kan ikke tro at det lille jeg da har brukt kan ha hatt så mye å si for ph balansen. Ble litt vel intimt her, men det tåler dere vel :-)

 

I kveld får vi droppe oljen og ha litt mer vorspiel :-)

Takk for svaret forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt litt babyolje vi. Surt om dette ødelegger da, for har ikke tenkt på det. Er vel bare å tenke neste pp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har stor tro på at vi får klaff denne pp selv om vi har brukt litt olje. Det er bare å tenke positivt, jeg orker ikke å gå rundt å være redd for at vi har ødelagt for oss selv. Det er jo ingen som vet med sikkerhet om oljen er årsaken hvis spira ikke sitter uansett :-)

 

Opp med humøret, anonym, du skal se at det går fint! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er så positiv!! :o)

Ble bare bittelitte deppa når jeg tenker at vi kunne ha ødelagt en pp bare for å ha brukt litt olje. Derfor er jeg anonym også nå. Men takk! :o)

Nå skal vi dra på fjellet å grille pølse med godt humør!! Håper virkelig det klaffer for dere! Masse lykke til! Og god påske!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme :-)

 

Kos deg på fjellet da, og spis en pølse for meg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...