Lille Filur Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Tror gutten min har det nå. Han gråter med en gang jeg forvinner så han ikke kan se meg. De siste 3 nettene har han våknet og hylskreket et par ganger. Han har også plutselig blitt engstelig for fremmede menn! Helt sprøtt, han hyler når han ser morfar oldefar og andre som han egentlig kjenner godt. Det går heldigvis fort over og det gjelder ikke fremmede damer:o) Noen som har det på samme måte? Trodde at separasjonsangsten kom rundt 4-5 mnd jeg.... Hva skal man gjøre??
mie76 Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Høres helt riktig ut, dette. Seperasjonsangsten starter ved 8-10 mnd alder. Noen kaller den også nimånedersangsten. Du skal bare trygge ham, uten å bekrefte angsten hans. Være rolig og trygg selv, og fortelle ham at det ikke er farlig. Samtidig som du lar ham få fortelle deg at han er redd. La ham få bekreftelse på at du er trygg og i nærheten.
mie76 Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Som regel ikke så lenge, her gikk det over på et par uker, men det varierer sterkt og er oftest over i løpet av et par måneder. Ikke så mye galt man kan gjøre, tror jeg, dersom man bare gjør det som føles riktig. Altså trygg ham når han forteller deg at han er redd, det er vel ganske naturlig for oss mammaer? :-)
Twig Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Det er veldig vanlig i den alderen.. den er som regel verst mellom 8-10 mnd alder
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Gutten min har ikke separasjonsangst. Han er 10mnd. så kan ikke hjelpe deg jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå