Gå til innhold

Babycomp og EL-test 3 dager i mellom? (samme på skravle..)


Frøya76

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk positive EL-tester 3.april (tok en dyr test da den billige slo ut for å dobbeltsjekke; ) I dag sier Baby-compen vi traff med sexen og at EL var 6.4. Det er jo tre dager etter den positive testen? Trodde EL skulle komme 12-48-timer etter positiv test jeg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

babycompen bare forutser når EL er så den vil sikkert justere seg ved evt. mens.Min har bomma en par ganger med noen dager,men den viser og at jeg varierer med +/-4 dager når jeg har EL i syklusen,så eneste måten å vere sikker er å ha sex annenhver dag i den perioden eller bruke EL tester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) For jeg har testet med EL-tester og de slo jo ut to dager før og tempen falt også til sitt laveste samme dagen som EL-testen slo ut så rart at den mener EL var tre dager etter dette eller? Vet at EL kommer 1-2 dager etter at LH er på sitt høyeste og EL-test slår ut så merkelig at den ikke beregner EL etter når tempen var på sitt laveste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

compen rekner det ut i fra forrige mens sykluser,så ca 2 dager etter ny mens legger den inn forventa EL,ta og skriv opp når den tipper EL er og når den egentlig var,det har jeg gjort så kanskje du klarer å finne ut selv når EL blir.Da kan du velge bedre når sex er lurerst å ha dersom den tipper sein EL i forhold til faktisk EL(bla,bla,bla,dersom du skjønte det jeg skrev nå :-)

Kompliserte greier dette med EL,så ikke stol blindt på compen om du har ustabil syklus,tror den er mest pålitelig om du har 28 dagers.

Lykke til,det ordner seg nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar snart4! :) Ser nå at de 2 syklusene jeg la inn før oppstart med compen er på 34 og 28 dager så da er det ikke så rart den tipper sen EL. Trodde jeg hadde hatt to "normale" sykluser de to mnd men nei.. Om pergoen gjør at syklusene mine framover blir jevnere i lengden så håper jeg compen ikke tar så hensyn til denne ene lange? Glad påsk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en go påske du åsså :) Det er 4 dager siden siste pergotabl. så vi koser oss ekstra nå i påska vi.Lykke til,kanskje vi begge kan snart sitte med veldig gode minner fra påska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere treffer blink da! Jeg testet i dag, har IKM mandag etter El-testene å dømme, og onsdag om compen har rett. Jeg burde sikkert ha ventet litt til, men.. ;) Negativ var den iallfall, så nå gidder jeg ikke ta flere tester før ev. onsdag morgen om tanta ikke er kommet.. Drømte at jeg var hos gyn og tok test og at den var negativ, dumme drømmen..;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...