Gå til innhold

En flott opplevelse!!


trønder25

Anbefalte innlegg

Da har de endelig kommet, mine to små engler!! I uke 36+2 startet fødselen av seg selv litt over ett på natten med svake rier. Dro innover på sykehuset, og etter litt tid med registrering litt før kl. 3 hadde jeg 7 cm åpning. Da gikk det slag i slag. Fikk epidural, drypp og lystgass. Kl 5.07 kom Thomas, og kl. 5.27 kom Mari i sete. Alt gikk kjempeflott, og like etterpå tenkte jeg at dette kunne jeg gjort flere ganger!!

 

Vi kom hjem i går, og de er foreløpig veldig snill. Når den ene skal ha mat, vekker vi den andre. Ellers våkner de stort sett ganske samtidig. Alt er bare helt topp!! Også med lillesøstra på 3 1/2 som har deklarert at jentebabyen er hennes. For dere som venter; gled dere!!!!

 

Hilsen en stolt 3-barnsmor som er i topp-form.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Så godt å lese en positiv historie der alt gikk så bra. Kan du fortelle litt om hvor store de var? Ammer du? Hvor lenge lå dere på sykehuset?

 

Jeg er selv i uke 23+1 og er så spent på hva som venter meg!

Lenke til kommentar

Ble glad da jeg leste om den fine fødselen din.Kjempe flott fødsels opplevelse.Sånn vill jeg ha det også tenker jeg:)Var det noe forskjell og føde i sete fødsel enn vanlig synes du?Må bare få ønske deg lykke til videre og håpe de to englene dine fortsetter og være like snille:)

 

God Påske

 

Lenke til kommentar

Da er vi to:)Er like spent på hva som venter meg også.Går og drømmer om en så fantastisk fødsel som trønder 25 jeg nå:)

 

Lykke til og God Påske til deg også.

Lenke til kommentar

Thomas var 2690 gram og 45 cm, og kom med hodet først. Så kom Mari 20 minutt senere med rumpa først på kun ei pressrie. Hun var 2900 gram og 47 cm. Pausen på 20 min, da fikk jeg faktisk rolige rier en liten stund, og hadde Thomas på brystet da. Det var ikke mye verre med setefødsel, spesielt ikke når Thomas hadde banet vei! Alt var bare så flott. Selvsagt var det et "arbeidsstykke" som min jordmor kaller det, men ville aldri vært det foruten!!! Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar

Ja, jeg ammer! Mest en av gangen, men mannen min hjelper meg hvis jeg skal dobbelamme. Går bra det også. Lå på sykehuset i en uke, og ble veldig godt tatt vare på. Spør masse om hjelp angående amming, råd til evt melkspreng osv. Det lønner seg!!! De er bare en uke gammel, men jeg har ikke antydning til såre brystvorter, takket være gode råd.

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...