Gå til innhold

Var dette slimproppen?????


Gjest

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor på mandag. Hun ville sjekke modning til tross for at jeg hadde to uker igjen til termin.(Jeg bor på ei øy, så er avhengig av ambulansebåt ved en fødsel.) Hun sa at det var en liten cm igjen på livmortappen, den var myk og moden og hun hadde plass til to fingre (2-3cm?).

 

På tirsdagsmorgen kom det en del lysrosa utflod. Det kom bare denne ene gangen. Kan det ha vært slimproppen?

 

Kynnerene har blitt sterkere etter dette (mer mensvondt på en måte), men det er ikke rievondt og de kommer ikke regelmessig. Tror dere det kan være lenge igjen nå?? Huff, merker at jeg begynner å bli utolmodig nå... Skal tilbake på skolebenken igjen etter påskeferien, så det hadde jo vært midt i blinken å fått i påsken!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke helt, men synes å erindre at slimproppen var en sånn seig sak som (sorry...: ) kan dras i uten at den går i stykker...

Samtidig er det mange som ikke ser/merker at den "kommer ut".

Er du heldig er det over i påska! Men det kan godt være falsk alarm da...

Jeg ville ringt føden bare sånn for sikkerhets skyld!

Det er jo ganske nært forestående, ...

(misunner deg akkurat det dah... ;o) ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, det er ikke noe som tilsier at slimproppen er et tegn på at fødselen er i gang. Slimproppen kan inneholde blod, men ikke nødvendigvis. Min kom i uke 36, og inneholdt ikke noe blod. Den var skikkelig klumpete og seig, og ikke "rennende slimete", mer en klump som ikke kunne strekkes særlig.

 

Lykke til, og håper babisen din kommer i Påsken siden det passer så bra for deg :) Uansett, den kommer når den er klar... du får smøre deg med tolmodighet. Lekker du fostervann bør du være litt oppmerksom hvis hodet ikke har festet seg og du allerede har åpning.

 

God Påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyserosa slim/utflod for noen dager siden. Spurte JM om det kunne være proppen, men hun mente at det skulle være en litt større geleaktig klump. Hun trodde bare noen blodkar hadde sprekt, spurte om vi hadde hatt sex, noe vi ikke hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...