Gå til innhold

Noen som vil gå ned 4 kg sammen med meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg at vekten har gått for raskt opp den siste mnd, og nå er det nåk. har et mål om 4 kg i første omgang, å dette vil jeg klare i løpet av 4-6 uker. har ikke så stor viljestyrke når det gjelder god mat, men nå må jeg bare stramme inn.

men hvordan skal kicke det hele igang tro?jo mannen er hjemme i 5 dager nå, så da skal jeg sette av 1-2 timer hver kveld til å gå meg en god tur, kanskje jeg kan skaffe barnevakt og han kan gå sammen med meg, så må maten bare strammes inn, ingen gåtter(glad huset er tømt nå)dette må jeg bare greie, skal greie det..

 

noen andre som vil henge seg på??

tips til hva jeg kan gjøre av effektive aktiviteter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sunt å slanke seg under svangerskapet. vent heller med det til etter du er ferdig.

Men spis mindre søtt og gå en tur hver dag. det hjelper kanskje til at vekten ikke går så fort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det minste farlig å slanke seg litt hvis man har en del kg for mye så lenge man sørger for å få i seg nødvendige næringsstoffer og spise regelmessig. Det man blir feit av, trenger man ikke for å lage god morsmelk ;) Alle, også tynne, kan med fordel kutte ut snop. Poenget er bare å forbrenne mer enn du spiser. Det er tvert imot lurt å trappe ned på sukker og fett, for da tar kroppen av dine reservelagre for å produsere melken.

 

Hvorfor må du ha barnevakt får å gå turer? Gå lange, raske trilleturer med ungen da vel! I oppoverbakkene forbrenner du masse med vogna foran deg! Og nyt en god og sunn lunsj når du kommer hjem! Drikk masse vann, og når søt-lysten melder seg, så se om ikke du kan dempe den med frukt eller yoghurt. Evt sukkerfri tyggis.

 

Å gymme/danse litt på stuegulvet til fin musikk sammen med babyen er både gøy og ganske slitsomt, bra og morsom form for mosjon! Dessuten syns baby det er kjempegøy å hoppe rundt sammen med deg - det har i hvert fall alle mine 3 syntes - baby ler og hyler av fryd når vi tar oss en liten svingom mens vi hører på alt fra jazz til hip hop - på ganske høyt volum. Du kan få mange morsomme tips om ulike øvelser med baby i forskjellige bøker.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

er helt enig med kvinne66.

man kan slanke seg mens man er gravid.

Hvis man gjør det på en fornuftig måte.

jeg har selv gått ned nesten 3 kg på 3 uker.

jeg følger bare sunde kost råd, så sørger kroppen min for resten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

når du slanker deg under svangerskapet må ungen bruke av fettreservene dine for å vokse. I fettreservene er det lagret mye uhumskheter som PCB, kvikksølv osv. Det er en ganske dårlig start på livet...

I tillegg kan du risikere at ungen ikke får det h*n trenger av vitaminer og næringsstoffer. Det er jo ikke alt som er lagret i kroppen, noen ting må du tilføre regelmessig.

 

Jeg sier ikke at du må kaste i deg et tonn med godterier og gå opp 20 kilo, men svangerskapet er ikke tiden for å slanke seg! Vent til ungen har kommet ut - da får du jo en kickstart under amminga :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...