Gå til innhold

Ikke tid til pupp lenger - 7 mnd! Hjelp!!!


2 Gullunger

Anbefalte innlegg

Snuppa mi er 7 mnd - og har ikke tid til pupp lenger.

 

Hun spiser greit fra puppen på natta i 4-5 tiden.

Til frokost i 8 tiden så er det så vidt hun tar et par små slurker.

Til lunsj i 12 tiden pleier hun å spise noenlunde greit.

Til middag i 16 tiden er det en kamp å prøve å få i henne litt.

Til kvelds i 19.30 tiden er det også svært lite som går ned.

 

(Til lunsj og kvelds får hun grøt også. Og til middag får hun litt smaksprøver på potet, gulrot ol.)

 

Til middagstid har jeg prøvd å pumpe meg å gi på flaske men hun er ikke særlig interessert i det heller. Kanskje hun er lei av mm... ?

 

Er det vanlig med litt puppenekt rundt 7 mnd alder?

Finnes det noen triks for at jeg skal kunne få henne til å spise skikkelig fra puppen igjen?

Syns til tider at det begynner å bli et styr med ammingen, men hvis jeg bare gir henne pupp på natta og til lunsj når hun er særlig villig til å spise så blir det vel fort slutt på melkeproduksjonen - eller? Vil melkeproduksjonen holde seg lenge selv med bare 2 puppemåltid (+ pumping på kvelden)?

Andre med ligende erfaringer? Går puppenekt perioden over? Tok dere "opp kampen" - eller skal jeg bare trappe ned på ammingen.... liksom litt trist å skulle trappe ned også... åh - blir litt oppgitt av og til.... men det frister vel mer med grøt og andre spennende retter etterhvert ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen andre som har erfaring med "puppenekt" rundt 7 mnd alder?

 

Kanskje hun er blitt "lei av" mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde det på akkurat samme måte. Veldig frustrerende! og veldig vanlig. Tror det er veldig forskjellig om det går over eller ei. Jeg ga meg ikke, og pumpet og ga flaske med mm på dagen istedet for å amme. På kvelden ammet jeg i sengen og brukte lang tid først på å roe henne ned ved å bysse og synge. Til tider var det litt av en kamp, og amming på kvelden kunne bare skje sittende i sengen med lyset av. Om natten gikk det greit.

 

Så etter noen uker med strev ga det seg helt plutselig. Nå er hun blitt skikkelig puppefan, og jeg har måttet venne henne av noen måltider fordi hun ikke spiste så mye fast føde. Akkurat nå er hun syk, så da er det bare puppen som gjelder, men til vanlig ammer jeg tre-fem ganger i døgnet. Hun er 9,5 mnd.

 

Det er mange tips og triks du kan prøve for å få babyen til å spise. Hvilke som hjelper kommer litt an på barnet. I den alderen, hjalp det oss å gå og amme, amme i tvillingstilling sånn at hun kunne se ut i rommet, ha en leke med når vi ammet som hun kunne ha i den hånden som var fri, lokke med smokk og vente til hun var veldig sulten. Andre anbefaler å amme når babyen er trøtt, feks akkurat når den har våknet.

 

Lykke til! Håper det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at barnet i perioder er mindre interessert enn før. Og nå får hun jo mer fast føde, og synes kanskje dette er mer spennende. Du kan holde produksjonen oppe lenge ved bare to faste måltider MM pr dag, og hvis hun fatter interessen igjen om en stund, så øker produksjonen igjen. Jeg ville ikke trappet ned, men tilbudt som før. Når hun ikke vil mer er det helt greit. Prøv å lokke henne til være lengre ved puppen ved å koseprate med henne, ha et spennende smykke på, ha det rolig og uinteressant rundt dere osv. Mange barn er mer interessert når de er trøtte, så før hun skal sove og med en gang hun våkner går det jo an å tilby henne, selv om ikke dette nødvendigvis er den rytmen dere har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...