Gå til innhold

hjertelyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er veldig forskjellig - er folk som har hørt i uke 6-7 tror jeg....

Er visst større sjanse for svangerskapet blir vellykket når dem finner hjertelyd innen uke 8-9....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker om doppler hos lege eller jordmor: Det er MEGET sjelden, men kanskje med svært godt utstyr. Legen min hadde en gang greid å høre det i uke 11,og da var han stolt. Her inne har jeg sett at enkelte har hørt det fra ca 10+, men det vanligste er å begynne å lytte fra uke 12-14. Mange leger har problemer med å finne hjertelyden før uke 16-17, og kvier seg for å forsøke fordi den gravide blir engstelig om de ikke finner den...

 

På innvendig UL: Da kan man høre hjertelyd litt tidligere, for det er også dopplerfunksjon på den staven man fører inn. Hjertet starter å slå rundt 6+0 (+/-), og da regner jeg med at man kan høre hjertelyd mens man ser fosteret allerede i de tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyden på innvendig UL når jeg var 7+0- helt fantastisk ubeskrivelig.... Så jo det lille hjertet slå som bare det også...

 

Når man hører det hos legen, vet jeg ikke. Dette er min første graviditet, og som gynekologen så, det var på tide, for vi har prøvd i fem år nå.....

 

God påske alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å høre hjertelyd utvendig så tidlig - men man kan se hjertet og også høre det på innvendig UL. Jeg ble sendt på Ul pga at legen ikke fant hjertelyd og da var alt bra når jeg kom på UL. (Lang historie - og det var utvendig UL denne gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...