Gå til innhold

det kan gå andre veien også.....


nasse nøffen

Anbefalte innlegg

jeg har blitt nesten helt bra jeg..... fikk bl i uke 8, er nå i 25 å det er veldig mye bedre....

 

tatt det rolig å lyttet til kroppen......... krykkene er lagt på hylla, så detta er fine saker:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei toon

Dette var jammen gode nyheter!

Sliter med rygg og bekken selv, er sykemeldt pga dette. Er bare i min 15.uke, så har lang tid igjen. Har lyst til å ha et høyere aktivitetsnivå enn jeg har nå, men er også redd for å ødelegge meg.

Det jeg lurer på om du kan svare på, er hvor forsiktig har du vært? (Jobb, aktiviteter etc) Er det spesielle ting som hjelper/forverrer?

Og ikke minst; hvor mye vondt skal man "tåle" før man roer ned..

Har du tenkt å øke aktivitetsnivået nå da du er bedre, eller skal du ta det med ro fremover også?

Håper du tar deg tid til å svare:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du... kommer ikke til å begynne å jobbe igjen før fødsel, det er i allfall helt sikkert..

 

noe høyt aktivitetsnivå skal jeg ikke skryte på meg, har egentlig ikke gjort noe særlig de første ukene , før nå... kan tilogmed gå søndagstur, rolig da, å ikke så langt;=)

 

få deg krykker til å avlaste med.... bena mine hadde en tendens til å svikte, og det var grusomt..., men med krykkene kunne jeg bevege meg mye mer avslappet...var ikke så redd for sviktingen liksom... de var også veldig til hjelp når jeg bøyet meg i knea, å skulle opp igjen,,,

 

jeg slet veldig om nattan, og fikk meg en sånn dings i taket til å løfte meg i... da er det så mye lettere å snu seg..... og er sikker på at det også har hjulpet til å gjøre meg bedre,,, skli laken under rumpen er også fint.....

 

kluet er jo å ikke / aldri gjøre ting som gjør vondt,,, ikke provosere smertene.. det er veeeldig viktig.. når du klarer det vil det stabilisere seg, og selv om du da føler deg bedre, må du ikke/aldri trå til igjen, å tro du er bra.... da får du det i tryne igjen, å kanskje enda verre,,,

 

gått til fysio til behandling, vet ikke om det hjalp, var ofte værre etterpå... men basseng anbefaler jeg... det finnes sånne kurs for de med bekkenplager, i allefall her i fredrikstad

 

sov på siden, med pute mellom beina, ikke bare mellom knærne, men hele veien ned, ankler også....

 

jeg har også synes det har vært behagelig å ligge på rygg, litt sånn sitteligge stilling, med pute under knærne...

 

så: ikke begynn å jobbe

ta det helt med ro, bare rusle rundt å pusle litt

ikke sitte for lenge

få deg hjelpemiddler, krykker og krok i taket/eller stativ v siden

av senga med krok. sklilaken

ikke bære, hvis du må- ha lik vekt i begge hender

pute mellom beina

ikke tåle noe smerte, men prøve å unngå den...

 

 

 

nå ler sambo her, å kaller meg dr. phil... er bare det at jeg engasjerer meg så veldig i dette, siden jeg har hatt så sinnsykt med smerter selv, og ønsker ingen så vondt..

 

 

lykke til...;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Tusen hjertelig takk for masse gode svar. Jeg har krykker liggende fra sist jeg var dårlig i ryggen, hadde en episode for en stund siden med akutt ryggbetennelse, hvor jeg ble liggende og knaske røde trekantpiller.... Har ikke lyst til å ha det så vondt igjen. Bekkenet er ikke ille enda, føler ikke at jeg trenger alle hjelpemidlene enda, men har brukt krykkene litt:) Handletur uten krykker er visst uaktuelt nå.

Kjenner igjen det med sviktende bein, plutselig bare detter de sammen..

 

Problemet, som sikkert du også kjenner til, er jo at jeg så gjerne vil... Jeg vil trene, gå tur, er rastløs osv... Nei, dette høres jo bare ut som klaging.

Tusen takk hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig:=)

 

ja vet hvordan det er, skikkelig illeå ikke kunne gjøre det man har lyst til. å særlig i uke femten...

 

det går seg nok til.....

 

 

lykke til videre, med baby og rygg,,,,

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...