Gå til innhold

Gode ideer til en minnerik dag uten at det koster skjorta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo planlegger å gifte oss i løpet av de nærmeste par årene regner jeg med. Men vi klarer ikke å bestemme oss for hvor og hvordan vi skal gjøre det. Jo mer vi tenker på det jo mindre lyst har vi til å ha et stort tradisjonelt bryllup med masse slekt og venner. Dette skyldes i hovedsak at vi har ganske stor familie, og ikke så veldig god økonomi. Er så vanskelig å avgrense hvem som skal inviteres, og i tillegg er det mange tilreisende. Synes liksom at de som kommer langveis fra må få komme til middag og da synes jeg at resten av slekta også må få komme til middag. Og slik baller det på seg. Føler at det er litt bortkastede penger å bruke på mat og fyll til onkler og tanter. Er jo tross alt vår dag. Kanskje vi heller skulle brukt pengene på en fin ferie...

Innerst inne har jeg lyst til å kunne invitere venner og familie, men vet ikke helt om jeg synes det er verdt det. Blir så mye stress og styr hvis man skal gjøre mye selv også. Har også to små barn som vi skal ta hensyn til oppi alt dette. Blir ikke aktuelt å forsømme dem for å bruke til på å stresse rundt med bryllupsforberedelser. Så dersom noen har gode ideer til hvordan vi kan arrangere et fint "rimelig" bryllup uten alt for mye styr blir jeg veldig takknemlig for svar. Alle ideer og synspunkter tas imot med takk. Hvordan har dere gjort det/skal gjøre det? Hvilken type bryllup har dere lyst på?

Vi har vurdert noen forskjellige alternativer men det er liksom noe "galt" med alle.

- Stikke til utlandet (f.eks. Italia) og bare feriere og gifte oss med det samme. Må ha med forlovere og gjerne barnevakt også...

- Gifte oss samtidig som vi har dåp, og ikke si det til noen andre enn forloverne før vi kommer inn kirkegolvet i brudestasen.

- Gifte oss i et iskapell med kun forloverne (og ungene selvfølgelig) til stede. Og heller bruke pengene på å reise på bryllupsreise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...