Gå til innhold

vannavgang noen som vet?


bikiniform.kom

Anbefalte innlegg

Er 2.gangsfødende og lurer på om noen vet hva man skal gjøre dersom vannet går hjemme?

Er det fortsatt sånn att man skal holde seg liggende for at navlestrengen ikke skal komme i klem eller er man gått bort i fra dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte JM, og hun sa at dette ikke var praksis lengre. Det var bare til å være oppe å gå...

 

Men jeg vet ikke sikkert. Det var en tråd her før idag om akkurat det samme temaet, og det var delte meninger om saken...

 

Spør jegen eller JM din...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet avhenger om hodet er festet eller ikke. Da jeg spurte jm fikk jeg beskjed om å legge meg ned om vannet skulle gå da hodet ikke har festet seg (2. gangsfødende jeg også).

 

Forrige fødsel startet med vannavgang, da var hodet festet så da var jeg oppe å gikk.

 

Vet i alle fall at jeg tar ingen risk og kommer til å plane rett ut om vannet skulle gå :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Spurte jordmora om dette i går jeg når jeg var på kontroll.

Her er de iallefall gått bort fra dette med at man må legge seg ned hvis vannet går, og hodet ennå ikke er festet.

Kan vel tenke meg at det kommer litt ann på hvor langt hodet sitter ned i bekkenet, og hvor langt man er på vei..

Hodet fester seg dessuten sjelden før rett før på flergangsfødende.

I mitt tilfelle er jeg 2 gangsfødende og babyen ligger med hodet ned i bekkenet, men er ikke festet- vi kunne godt kjøre til fødestuen vi da om det skulle skje noe snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jordmor på sykehuset om dette igår og fikk samme svar som dj 73 skriver. Var ikke behov for å legge seg ned dersom hodet lå godt ned i bekkenet- trengte ikke være festet. Ved side/tverrleie eller seteleie eller usikkert leie skal man legge seg ned sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...