Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. april 2006 #1 Del Skrevet 12. april 2006 Den Store 1årsDagen i dag!! men ble kanskje ikke helt som planlagt. våkner selv med forkjølelse selv om den ikke er sånn helt verst. blir likevel hjemme fra jobb av den grunn (og noe til som jeg ikke nevner) og håper jeg og matilde får det litt kos på dagen hennes likevel (vi feira på søndag som var). joda, vi leker og koser oss og jeg syns hun er litt ekstra klengete. regnet med at det var fordi både jeg og øyvind har jobbet denne uka og at det har gått opp for henne at vi faktisk er borte også (hun har vært hos mamma)... får besøk rundt halv ett. matilde sitter bare i fanget (noe hun ALDRI gjør) og skravler som en foss. syns hun virker litt varm og spør venninna mi som også syns hun virka litt varmere enn normalt. tar tempen halv to. 39,0! hm, ja da er hun vel av dem som blir hyper i stedet for slapp av å ha feber konkluderer vi med og lurer fælt på om det kan være hjørnetenner allerede nå. hun vil ikke sove halv to (som hun pleier) og blir i stedet litt slappere (både av feber og fordi hun ikke får til å sove) og grinete. sitter i fanget og lener hodet mot brystet leeeeenge. måler temp igjen halv tre og da er den fortsatt 39. får i henne middag (overraskende nok har hun både mat- og drikkelyst - hun har faktisk både spist og drukket mer de siste par dagene enn hun har de siste 4-6 ukene!) og får bysset henne i søvn mellom halv fire og fire. sover til halv fem. feber 39,4! er først i forholdsvis fin form, men så blir det ingen ende på halvgråtingen og akkingen, hun glipper med øynene mot brystet mitt og er utrøstelig. ringer legevakt for å spør om vi kan gi stikkpille og får ja. går opp for å gi og måler temp sånn at vi har sammenlikningsgrunnlag (skulle måle igjen 5 kvarter etter stikkpille var gitt for å se om den virka) og da var den pltuselig 38,7 og litt senere 38,3. ender med å ikke gi paracet likevel, gir kveldsmat og melk uten problem (litt klaging, men spiser gladelig) og nå sover hun.... ikke akkurat noen drømmedag - f ørste gang hun har så høy feber og første gang hun har vært direkte dårlig og "utenfor seg selv". merker jeg blir lei meg og skikkelig rådvill. kledde litt av henne (kortermet body og strømpebukse) og da hun ble kald på armene (men fortsatt varm i hodet) ble jeg bare gående å tenke "skal jeg ta på henne vanlig body, eller er ting bare sånn de skal være?" og drømme om å ha en liten lommelege (dvs lege i lomma). tviler på at det blir mange timene søvn i natt ja... uff ja.. litt klaging - har bedt om råd på småtroll og skravlesiden før i dag så noen (jaffal solami ;o) har fått med seg situasjonen tidligere i dag... vet ikke hva jeg vil med dette, men nå forstår jeg hvor fortvilende det er å ha litt syke unger i alle fall, selv om det forhåpentligvis ikke er så alvorlig! sendte mld til svigerinne og hun hadde feber i dag også. sønnen hennes i går... så det er kanskje noe som går også..? så da blir påsketuren til hytta foreløpig utsatt på ubestemt tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 13. april 2006 #2 Del Skrevet 13. april 2006 Hei! Håper dere er i bedre form i dag! Stakkar lita...Ikke noe kjekt å bli så dårlig! Tankene dine høres veldig ut som om de skulle kverna i hodet mitt.. hehe.. Ustanselig bekymra og rådvill... Tror det er noe som går for tiden, har hørt om flere som har vært litt slakke i det siste.. God bedring, iallefall!! Det går nok over snart! Klem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå