Gå til innhold

slanking...slanking...slanking...


AE84

Anbefalte innlegg

nå må folk gi seg....det er så mye slanke snakk...og spørsmål om hvor mye alle har lagt på seg osv...må dere slutte opp å tenke på vekta.... bedre å være positiv og la vekta stå i fred...nyt livet...spis masse god mat og KOOOOOS dere....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe:-) enig med deg der. er ikke noe vits å tenke på at man går opp nå, det er jo uungåelig likevel.. men når det er sagt så kan man jo bli litt nervøs da vekta sier pluss 12 kg i uke 22:-)

 

jaja, får heller satse på at ammingen fungerer for meg denne gangen og at kg raser like fort som de gjorde etter sist fødsel!

 

nå skal jeg fortsette kosa meg med ostepop:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å se noen som er enige med meg, driter i vekta selv, ble skikkelig sinna når j så det ene inn legget her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje hun jenta du sikter til sliter litt med selvfølelse og litt av hvert. så tror ikke sinne er rette måten å få henne på andre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk sånn at det er et problem at gravide legger for mye på seg. Mange spiser mye usunn mat med mye kalorier i og legger på seg over 20 kilo. dette kan føre til komplikasjoner og for store unger. Jordmødrene får mer og mer beslastningskader etter å lette på tunge fødende. Men det er kanskje en annen debatt.

I vårt kroppsfikserte verden er det ikke rart at noen fortviler over at kroppen endres. De hater sin nye kropp og dette overskygger gleden av å skulle bli mor. I stedet for å rakke ned på hun som slet går det jo ann å oppmuntre henne. En trenger ikke legge på seg en masse kilo, en trenger ikke trøkke i seg alt en har lyst på. Det går an å være en sunn og slank mamma også. Blir litt skuffet når dere kaster dere over en person som sliter, trodde disse sidene var for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper da ikke du sikter til meg, har ikke vært aktiv i denne debatten før i denne tråden. du har rett i at det er mange som legger på seg for mye, men alt har å gjøre med hvordan du såg ut før du ble gravid! jeg er veldig tynn til vanlig, så 20 kg på meg er ikke noe farlig. men en som allerede har 20 kg for mye og legger på seg 20 til bør jo selvfølgelig tenke seg før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

glemte å si at jeg faktisk er enig i hovedinnlegger da hun skriver at det er altfor mye fokus på slanking og dietter, også i svangerskap. man skal ikke slanke seg når man er gravid, spise sunt er en annen ting. men om man har lyst på litt usunt inimellom synes jeg ikke at noen skal komme og moralisere over det så lenge det ikke er direkte skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke deg jeg siktet til nei. Selvfølgelig er jeg også mot slanking i et svangerskap. Men her var det mer et rop om sympati synes jeg. Da er det mer på sin plass å oppmuntre denne personen og få henne til å endre mening.Jeg synes de var stygg mot henne, det er det jeg reagerer på. Alle må få lov til å få litt panikk når kroppen endres og hormonene fyker. Litt konstruktiv hjelp er bedre enn å skjelle noen ut synes jeg.

Litt usunt innimelleom er helt ok, men jeg ser endel gravide som stapper i seg hele tiden og etterpå som klager på vekta. Det går ann å vise måtehold selv om en er gravid. (Jeg vet av erfaring at det er jævla vanskelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at folk begynner å føle at de må slanke seg - det er jo ikke sunt.

Jeg synes heller ikke det er så stor sammenheng mellom vekt og utseende. Vekten sier jo ikke noe om utseende, vi er jo ulik av kroppsform, kan ha tung benbygning osv.

 

Det viktigste er jo å spise sunt. Mange sliter (har selv slitt til nå) med å spise i det heletatt. Normalt kostvett og mosjonsvett gjelder jo nå som før.

 

Håper de som sliter kan klare å kose seg med magen og vende fokuset litt mer over på barnet. Det er jo første prioritet.

 

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...