Gå til innhold

ung mor?


nicky_84

Anbefalte innlegg

hei!

er gravid i 21 uke med en liten gutt og har en liten gutt på strax 4 år..

har i det siste begynt å bekymre meg sykt over om jeg er for ung til det her.. noen råd..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg tror ikke på "en FOR UNG mor". Det er forskjell på å være 16år, og over 20 liksom.. Dessuten er det for mye fokus på det å være ung mor og ikke. Jeg er 18år,, jeg føler meg som en ung mor, jeg ER det, men poernget er at jeg takler det!!! :) Forstår du?:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du føler at du kan klare det så er det vel ikke noe som heter ung mor.... det er du som føler at du har tatt det riktige valget og at du klarer deg...

Eg ble mor første gang når eg var 18 år... alle sa til meg at eg var for ung, og at dette måtte være svært vanskelig, grusomt og at eg hadde gitt opp livet mit... faktumet var at dette barn var svært så mye planlagt og ønsket både av meg og barnefaren...

I dag er denne jenta snart 14 år... hjelp eg har tenåring i huset... og venter nr.5 nå .... men eg har aldri angra et eneste sekund på det valget vi tok. Ho er jo så nydelig og det å være en ung mor har gjort at eg nå forstår bedre ungdomstiden hennes, eg kjenner meg så igjen og har letter med å rådlegge henne og sette meg i hennas situasjon. Noe ho kanskje ikke altid liker, men aller fleste veninnene hennes har eldre foreldre som berre sier at slik var det ikke når vi var unge og klarer ikke å sette seg i ungdommens sin situasjon.

Dattera mi fik en lillesøster når ho var 5 1/2 år og lillebror 1 1/2 år seinare, nå er ho elst av snart 5 søstken og ho er så snill og god med dem... så vi har planlagt noe ekstra for ho en overraskelses tur og slikt slik at ho får være litt ålene med enten mamma eller pabba.

Mit råd er ta det som det kjeme, ta en dag av gangen. Barna gir man så utrolig mye tilbake, mykje mer en fest eller en weekend i London kan noen gang gi man... eg føler ikke at eg har gått glipp av noen verdens ting. Til gjengjeld så kan eg og mannen min kose oss hvar helg kor henne som vi vil når vi er 50år... da er jo den lille i magen min blitt 18 år.... og har en storesøster på 32år...

så eg gleder meg til den tiden også samtidig som eg gleder meg til å se barna mine vokse opp, hjelpe dem og rådlegge dem.

 

Masse lykke til vidare,,, det å være ung mor ser eg på som en fordel på mange måter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...