Anonym bruker Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Hun hører aldri etter og respekterer ikke noe av det mannen min og jeg setter som regler for babyen vår. Hun bare føyser av oss og sier bare at hun har oppdratt unger selv så dette kan hun! Jeg synes det er respektløst jeg, det er tross alt vår unge, ikke hennes! Jeg skjønner ikke hvordan hun kan gi en 4 måneder gammel baby brus og is og faktisk bli sint på oss når vi arresterer henne for det. Hva gjør man med et sånt spetakkel av et kvinnemenneske da? I tillegg stikker hun alltid hendene sine inn i munnen på babyen, kysser babyen på munnen og vekker ungen når ungen sover. Kjenner på meg at jeg får lyst til å nekte henne å komme på besøk!
Kystrøya Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Høres ut som min svigermor dette ja. Hun er barnehagearbeider så hun er av den oppfatning at hun er den beste i verden til å oppdra barn og vet alt mye bedre enn oss. Masse små kommentarer HELE tiden som f.eks: hvorfor har du på henne de klærne? Hvorfor har du ikke smør i maten? blablablabla. Etter 1 år med kommentarer på ditt og datt og utaligge forsøk på å snakke med henne om dette, satte jeg meg ned med henne en dag og sa hva jeg virkelig mente om saken. Hun beklaget da og sa at hun skulle ikke kommentere mer og kritisere alt vi gjør. Det retta på seg i 1 uke eller så, og så var det påan igjen. Som regel overser hun oss når vi prøver å få henne til å slutte, så jeg har gjort det så enkelt at jeg overser henne tilbake. Hun blir nok litt fornærmet da, men jeg tenkte hun skulle få smake sin egen medisin. Så jeg skjønner VELDIG godt hvordan du har det. Prøv å snakk med henne. Forklar hvordan det oppleves at hun tar over alt og ikke bryr seg om at dere har andre regler for barnet enn hun ville hatt. Det er tross alt deres unge, og deres oppgave å oppdra det. Lykke til klem fra meg
Amelita Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Jeg synes dette høres virkelig ille ut. Det er kun du og din mann som bestemmer angående deres barn. Det var faktisk endel ting her som gjorde at jeg ikke synes det ville vært urimelig at din svigermor må legge av seg endel ting for at dere skal være komfortable med at hun har omgang med barnet. Dette da hun faktisk fnyser av deres regler og grenser. Dette har hun ingen rett til å gjøre. Derfor vil jeg si at det er en rettferdig greie at dere møtes på halvveien.
*mamman til tw og bi* Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 har det akkuratt samme som deg... blir sprø..hva skal man gjøre med sånne svigermødre...uheldigvis bor hun 300m unna i tillegg
Tredje barn på vei Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Føler med dere alle sammen. Men har et problem til at jeg får ikke no støtte av sambo for han sier at jeg lager alle probl. Er nå i kontakt med familierådet på helsestasjon hvor han da ikke gidder å være med for han sier at det ikke hjelper å prate me noen lissom. Jeg kommer til å få et problem med svigers seinere oxo da sambo er odelsgutt og vi en gang ska flytte rett ved siden av svigers. Jeg prøver å ta opp problemet og gjøre no med dette for sønnen vårs sin skyld og min egen da jeg ikke orker å ha det sånn, men ikke lett når jeg står alene da. Skulle ønske at sambo gadd å samarbeide litt hvis ikke er jeg redd at vi en gang flytter fra hverandre, og det vil jeg jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå